امام جمعه

مدیریت در امر آبخیزداری و آبخوانداری صحیح در کوهچنار/ حق گویی مهمترین حُسن خبرنگار

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های امروز نمازجمعه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را تسلیت گفتند و با توجه به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی از همه عموم مردم به منظور شرکت گسترده و باشکوه برگزار شدن این مراسم عظیم دعوت نمودند.

حجت الاسلام سید محمد علی شهیم امام جمعه کوهچنار

امام جمعه کوه‌چنار ضمن اشاره به بحران‌هایی که هفته گذشته در کشور بوجود آمد و تجربه بلاهای سال‌های گذشته و همچنین ضرورت پیشگیری از بحرانها، ضعف در زمینه اطلاع رسانی به موقع در حوادث را مهم ارزیابی نمودند و تاکید کردند: تاثیر اطلاع رسانی در شبکه های مجازی غیر قابل انکار است اما عده ای در همین موجها، موج سواری می‌کنند.

ایشان فقدان روش‌های مبتکرانه با وجود شفاف سازی در تخصیص بودجه را از ضعف ها در مدیریت بحران دانستند و تصریح نمودند: بیش از ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد اما هنوز در بسیاری از مدیریت‌ها میلنگیم که نیاز به اصلاح اساسی این معضل است

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم، آبخیزداری و آبخوانداری را علاج بحران مزمن سیلاب‌ها دانستند و تأکید نمودند:در شهرستان ما می‌بینید حجم عظیمی از آب به دریا هدر رفت، در شرایطی که بحران و کمبود آب وجود دارد، چرا ما باید از ذخایر زیرزمینی استفاده کنیم؟ چرا مردم را مجبور به حفر چاه های غیرمجاز کردند؟ اگر این آبها را مدیریت میکردند بسیاری از این مشکلات حل میشد.

خطیب جمعه کوه‌چنار ضمن تقدیر از ستاد بحران شهرستان که به زعم رصد میدانی مسوولین استانی خوب مدیریت کردند، مشکل جانی خداروشکر نداشتیم، مشکل مالی بوده که دولت در حال محاسبه به منظور جبران خسارت به آسیب دیدگان و خسارات ناشی از آن است، از همه مجموعه های بسیج، هلال احمر، مجموعه های مردم نهاد و همه که تلاش کردند و مدیریت کردند تشکر میکنیم، اما نباید مدیریت و هدر رفتن آب را از یاد ببریم، درخواستی از مسوولین داریم در موضوع آبخیزداری و آبخوانداری صحیح در شهرستان پیگیری‌ها را انجام دهند و با تدبیر و برنامه ریزی این مشکل حل شود.

ایشان در ادامه با اشاره به تحولات منطقه، محاسبات اشتباه کشورهای اروپایی در جنگ روسیه و اوکراین و حمایت آنها از اوکراین را به ضرر آنها ارزیابی نمودند و خاطر نشان شدند: روسیه فروش گاز و نفت خود را به آنها تحریم نموده است، اروپایی‌ها زمستان سردی در پیش رو دارند، از همین رو در نشستی که با بن سلمان داشتند فکر می‌کنند که می‌توانند جبران خسارت کنند و از طریق عربستان سوخت خود را تامین کنند اما اینطور نیست، تمامی برنامه ریزی های آنها بهم خورده است.

ایشان ضمن تبریک بمناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، حق گویی را از خصوصیات مهم اصحاب رسانه دانستند و تأکید کردند: از محاسن خبرنگار حق گویی است، اگر مجموعه رسانه ها نباشد، خیلی از حرفها زمین میماند، امروزه وظیفه مهمی بر عهده مجموعه خبری گذاشته شده است.

پیش از خطبه ها حجت‌الاسلام حسین غفاری با اشاره به موضوع درسها و عبرتهای عاشورا بیان داشت: امام حسین (ع) با وجود شرایط سخت در صحرای کربلا و مصائب بسیار، شکرگزار خداوند بودند و در آن شرایط نیز زبان به شکوه و گلایه نمی‌گشایند.

وی افزود: امام حسین (ع) در شب عاشورا به وفاداری یاران و اهل بیت خود اشاره می‌کند و آنها را وفادارترین و بهترین اصحاب و اهل بیت بیان می‌فرمایند و این مدال افتخاری که به اصحاب و یاران خود عطا می‌فرمایند.

وی ادامه داد: نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که اصحاب و یاران امام حسین (ع) با آفرینش این حماسه بزرگ و فراموش نشدنی در تاریخ، بهترین اصحاب و یاران هستند.

وی گفت: این اصحاب و یاران باوفا تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در راه خدا و همراه با ولی خدا و امام خود فدا کردند و با آنکه امام حسین (ع) بیعت خود را از همه آنها برداشت و اجازه داد تا با استفاده از تاریکی شب از لشکر جدا شوند ولی آنها با وفاداری در کنار امام و رهبر خود ایستادند و ایشان را تنها نگذاشتند.

حجت الاسلام غفاری با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا و ویژگی‌های این نماز یادآور شد: امام حسین (ع) درظهر روز عاشورا نمازی را اقامه کردند که به وقت بودن، جماعت بودن و علنی اقامه شدن آن در برابر همه از ویژگی‌های این نماز است.

بیشتر بخوانید: لزوم سرعت بخشیدن به امر کارآفرینی در شهرستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا