امام جمعه

لزوم جدیت در برنامه ریزی، مبارزه با احتکار و رفع موانع تولید

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های امروز نمازجمعه اعیاد پیش رو را تبریک گفتند و از مسوولین، کسبه و بازاریان و همه مردم خواستند توجه ویژه نسبت به عید غدیر داشته باشند که قطعا دریچه نوری برای قیامت است.

امام جمعه کوه‌چنار افزودند: بررسی ها نشان می‌دهد بسیاری از کشورهایی که با آمریکا رابطه و اعتماد مطلق کردند نه تنها به توسعه دست نیافتند، بلکه باعث نابودی اقتصادشان شده است، علت اقتصاد بهم ریخته و تورم ترکیه به همین دلیل رابطه و اعتماد به آمریکائیهاست.

ایشان افزودند: امروز یکی از کشورهایی که مورد هجمه قرار گرفته، دولت انگلستان است، در بسیاری از کشورهای اروپایی اعتراضات بلند است، وضعیت خوبی از کشورهای اروپایی و آمریکایی مخابره نمیشود، شاید به زودی شاهد سقوط برخی کشورهای اروپایی به سبب وضعیت وخیم اقتصادی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در ادامه، حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ و هراس راهبردی جدید صهیونیست‌ها را مهم ارزیابی کردند و خاطر نشان کردند: امروزه وضعیت خوبی از صهیونیست‌ها نمیشنویم، وقتی ماهواره ها حضور چند کشتی جنگی در دریای سرخ را ثبت کردند، تل‌آویو به لرزه افتاده است، گره خوردن جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به صورت رسمی حوادث خوبی را برای آنها رقم نمیرند و این نشان دهنده جایگاه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

ایشان در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که در دنیا در حال وقوع است بیان نمودند: ایران در اوج قدرت است، با وجود این همه قحطی هایی که گریبانگیر دنیاست اما با مدیریت خوبی که در کشور صورت گرفته، همه چیز کنترل شده است، بله امروز گرانی هست ولی جنس هم موجود است، می‌توان این را بیان نمود که روی پای خودمان ایستاده ایم، ما نگاهمان به درون است و به سمت کشورهای غربی و وابستگی به آنها نیست، وضعیتی که اخیرا کشورهای اروپایی را گرفتار کرده است وابستگی به بیرون بوده است، اگر نگاهمان به درون‌ نبود و تغییرات در این مدت یکسال اتفاق نمی افتاد ما نیز مانند همین کشورهای غربی بودیم.

خطیب جمعه کوه‌چنار برنامه‌ریزی جدی، مبارزه با احتکار و رفع موانع تولید را از مهمترین درخواست‌های ملت از مسوولین عنوان نمودند و تاکید کردند: درخواستمان از دستگاه قضا اینست که با کسانی که در این شرایط می‌خواهند آرامش و اقتصاد مردم را بهم بریزند به شدت برخورد بشود، امروز نباید بگذاریم مظلوم مظلوم‌تر بشود، نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از ولایت امیرالمومنین است و عدل علی (ع) هم باید به میدان بیاید.

همچنین پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوه چنار جناب سرهنگ علی امیری در جمع نمازگزاران نماز سیاسی عبادی جمعه و جمعیت دختران انقلاب به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف به ایراد سخنرانی پرداخت و تاکید نمود: اسلام می خواهد که رشد فکری و علمی و اجتماعی و سیاسی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان به حدّ اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانوادۀ بشری به عنوان یک عضو، حدّ اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همۀ تعالیم اسلام از جمله مسئلۀ حجاب، بر این اساس است.

مسئلۀ حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، برداشتش کاملًا غلط و انحرافی است. مسئلۀ حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط، به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن ، است.

همچنین پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته حجت اله حسنی سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در شهرستان کوه چنار در سخنانی اظهار داشت: شورای نگهبان معیار، معتمد و چشم نظام است. این نهاد حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است و اعضای آن رسالت خود را طبق اصول مندرج در قانون اساسی با دقت و نظارت تمام و کامل انجام می‌دهند. نظام بر پایه اسلام و جمهوریت بنا شد، اگر هر کدام آسیب ببیند دیگری دچار آسیب می شود بنابراین وظیفه اعضای شورای نگهبان، حفظ این دو رکن اساسی است.

سرپرست شورای نگهبان کوه چنار همچنین ضمن قدردانی از همراهی و همکاری اعضا و ناظران و سرناظران این نهاد در شهرستان کوه چنار و تبریک سالروز تاسیس این نهاد ، یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) را گرامی داشت.

در نماز جمعه این هفته ستاد نماز جمعه شهرستان کوه چنار از کودکانی که در مهد آدینه مصلی حضور داشتند به مناسبت دهه امامت و ولایت و عیدغدیرخم تجلیل و به آن ها هدایایی اهدا نمودند، همچنین پایگاه فشار خون ، ایستگاه صلواتی و نصب و پشت نویسی طرح های مذهبی نیز به همین مناسبت انجام گردید.

لازم به ذکر است به نمازگزاران با نام های علی و القاب امام علی (ع) توسط ستاد نماز جمعه نیز هدایایی اهدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: لزوم و تاکید مسوولین به برنامه ریزی، مدیریت و نظارت دقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا