کوه‌چنارگالریمذهبی

گزارش تصویری/عزاداری روز تاسوعای حسینی در کوه‌چنار

به گزارش چنارنیوز، اجتماع عظیم و پر شور مراسم عزاداری هئیات زنجیر زنی و سینه زنی مردم در روز تاسوعای حسینی در کوه چنار برگزار شد.

در این اجتماع عظیم حسینی حضور گسترده نوجوانان و جوانان در آیین های ماه محرم بویژه تاسوعا حسینی جلوه‌ای خاص از عشق و ارادت را به ساحت مقدس امام حسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشته است.

مردم خداجو و ولایت‌مدار شهر قائمیه در روز تاسوعای حسینی از ابتدا تا انتهای بلوار مصلی به یاد سقای دشت کربلا به عزاداری پرداخته و در قالب هئیات سینه‌زنی و زنجیرزنی، عشق و ارادت خود با قمربنی هاشم حضرت عباس(ع) ابراز داشتند.

در ادامه این مراسم روضه خوانی و سینه زنی در مصلی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و هیئات برگزار شد، در این مراسم امام جمعه محترم شهرستان حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم تاسوعا را که پس از عاشورا به عنوان مهمترین روز ایام سوگواری محرم شناخته می‌شود؛ مظهر و نماد بصیرت، وفاداری، از خود گذشتگی و اخلاص یاران امام حسین (ع) به ویژه حضرت ابوالفضل العباس (ع) به پیروی از او در راه زنده نگه داشتن اسلام دانستند.

امام جمعه کوه‌چنار افزودند: تاسوعا روزی است، که یاران با وفای امام حسین (ع) با بصیرت، آگاهی کامل، خودشان را آماده کردند تا در راه دین خدا و پیغمبر اسلام حضرت محمد (ص) فدا کنند و به اباعبدالله گفتند: اگر هزار بار هم کشته شوند باز در رکاب او در راه دین خدا خواهند جنگید. به همین خاطر روز تاسوعا بسیار با اهمیت است که همه یاران امام حسین (ع) در آن روز فهمیدند روز بعد زنده نیستند؛ اما پای امام زمان خود ایستادند و او را رها نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیم تصریح نمود: پس بنابراین بسیار مهم است این نکته را جا بیاندازیم که تمام پایه و چارچوب دین برای اجتماع و مردم و اصلاح امور بین آنها است و فریضه امر به معروف و نهی منکر که رسالتش اصلاح همین امور است که امام حسین (ع) برای احیای این ارزش اسلامی خودش را فدا کرد.اگر فریضه امر به معرف و نهی که جنبه اصلاحی در جامعه دارد رعایت شود؛ بسیاری از تعدی ها، خون ریزی ها، جنگ ها و تجاوزها و ایجاد و رعب وحشت ها از بین خواهد رفت. روز تاسوعا با وفاداری و جوانمردی حضرت عباس (ع) عجین شده است.

امام جمعه کوه چنار در ادامه اخلاق و الگو بودن پیامبر و اهل بیت را از رسالت های مهم ایشان و عامل جذب جهت تبلیغ دانستند و تأکید نمودند همه باید اخلاق را در تمام زمینه های زندگی و کاری رعایت کنیم و با اشاره به ایام گرامیداشت روز خبرنگار یکی از رسالت های مهم خبر نگار را نیز امانت داری و حفظ اخلاق دانستند.

بیشتر بخوانید: همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی نمازجمعه قائمیه برگزار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا