اخبار ویژهکوه‌چنار

ارزیابی خسارات سیل در کوهچنار ، نورآباد و رستم فارس در دستورکار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به بازدیدهای میدانی از مناطق شهری و روستایی استان فارس، گفت: ارزیابی و بررسی خسارات سیل در شهرستان‌های کوهچنار، نورآباد و رستم در دستورکار است.


به گزارش چنارنیوز، محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در حاشیه جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان فارس، افزود: امروز همراه با مدیرکل بنیاد مسکن، مدیرکل کمیته امداد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مدیرکل راهداری بازدیدی از شهرستان‌های کوهچنار، نورآباد و رستم داشتیم و پس از بازدید از این شهرستان‌ها ستاد مدیریت بحران با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در بازدیدهای میدانی از کوهچنار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در واقع بازدیدهای میدانی از مناطق شهری و روستایی که تحت‌تأثیر سامانه بارشی جدید قرار گرفته بودند، صورت گرفت.

رضایی با بیان اینکه در شهر قائمیه و روستاهای شهرستان کوهچنار چندین مورد آبگرفتگی داشتیم، گفت: مدیریت خوبی از سمت شهرستان‌ها صورت گرفت و خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و فقط در برخی روستاها که با سیلاب روبه‌رو بودند نسبت به تخلیه منازل اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه به وسایل خانگی اهالی این مناطق آسیب زیادی وارد شده بود، گفت: مقرر شد کمیته امداد میزان کمک‌هایش را برای خانواده‌های تحت پوشش این کمیته افزایش دهد و به خانواده‌هایی هم که تحت پوشش کمیته نیستند اما وضعیت مالی ضعیفی دارند بسته‌های معیشتی کمک کند و حتی اسباب و وسایل زندگی آنها را که در سیل آسیب دیده‌اند برایشان تهیه کند.

معاون استاندار فارس گفت: بنا شد که تیم‌های هلال احمر هم در روزهای پایانی بارندگی در مناطق حضور داشته باشند و با افزایش خدمات امدادی به مردم کمک کنند.

وی اظهار کرد: همچنین مقرر شد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشکل پُل‌ها و راه‌های روستایی که در منطقه به دلیل بارش تخریب شده بودند برطرف کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در بازدیدهای میدانی از کوهچنار

رضایی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن موظف شد ارزیابی خسارات وارده به منازل روستایی را در این سه شهرستان انجام دهد، گفت: بنیاد مسکن بایستی آمارها را پس از پایان دوره بارش این سامانه که روز سه‌شنبه است به ستاد مدیریت بحران ارسال کند تا ما نیز این آمارها را به سازمان مدیریت بحران کشور ارائه دهیم تا پس از مصوبه هیأت دولت بحث پرداخت تسهیلات لازم به آسیب‌دیدگان سیل انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی هم بایستی از روز سه‌شنبه به ارزیابی و بررسی میزان خسارت در اراضی زراعی ، باغی ، دام و طیور بپردازد و آمار و اطلاعات مربوطه را در اسرع وقت ارسال کند تا پرداخت خسارت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در بازدیدهای میدانی از کوهچنار

بیشتر بخوانید: لزوم جدیت در برنامه ریزی، مبارزه با احتکار و رفع موانع تولید

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا