محیط زیست

زخم بر تن رنجور درختان بلوط کوه‌چنار

به گزارش چنارنیوز، از تن گر گرفته در آتش سوزی های عمدی و غیرعمدی تابستان و تنه های سیاه شده در سیاه چاله های زغال سازی و آفت پروانه‌ای تا ریشه های بیرون زده از دل خاک برای یک طرح عمرانی همه زخم های ناسوری بر تن رنجور بلوط کوه‌چنار است.

چند سالی است مشاهده می شود درختان بلوط خشکیده و با کوچکترین باد ونسیمی به زمین می افتند و بعد از چند روز هیچ اثری از آنها نیست و همه ی ما ،بی تفاوت از مرگ خاموش درختان بلوط می گذریم.

اخیرا متوجه شدیم فرد و یا افرادی سود جو به خاطر کیسه ذغالی، با تبر اقدام به تراشیدن پوست تنه درختان در پشت ناحیه صنعتی چنارشاهیجان می کنند و بعد از مدتی درخت خشک شده،با باد آرامی به زمین می افتد. واین چنین مرگ ریه های زمین به خاطر گونی ذغالی،رقم می خورد واین گنج های سرسبز به یغما می روند. غافل از اینکه می بینیم،چگونه جنگلهای بلوط اطراف شهر ما نابود می شوندوهیچ کاری انجام نمی دهیم…

بزرگترین عرصه‌های جنگلی فارس در سال‌های اخیر هجمه آسیب‌هایی قرار گرفته است که روز به روز این عرصه را تنگ‌تر کرده است و در این سال‌ها به دلایل مختلف شاهد از بین رفتن جنگل‌ها بوده ایم.

حال ما عاجزانه از شما مسئولان،دلسوزان وطرفداران محیط زیست میخواهیم که جلوی این فاجعه زیست محیطی را بگیرید تا برای نسلهای اینده روسفیدی ما به ذغال نماند.

بیشتر بخوانید: تراژدی تلخ بلوط؛ سکانس غم‌انگیز قطع درختان بلوط در کوه‌چنار ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا