اخبار ویژه

صفرشدن آمار تصادفات از زمان افتتاح جاده جدید ابوالحیات

به گزارش چنارنیوز، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بر اساس پایش دوربین‌های تردد شمار در روز‌های دهم و یازدهم آذر ۱۴۰۱، بیش از ۱۶ هزار تردد خودرو‌های سبک و سنگین در باند دوم ابوالحیات ،جاده شیراز- قائمیه ثبت شده است.

با بیان این که ۱۶ درصد این آمار معادل ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو مربوط به کامیون‌ها بوده است افزود: باند دوم ابوالحیات در جاده شیراز- قائمیه شاهراه حیاتی استان‌های فارس، خوزستان و بوشهر است که در حمل و نقل جاده ای، مسیری استراتژیک محسوب می‌شود و روزانه کامیون های بسیاری برای حمل و نقل کالا از مرکز به جنوب کشور از این جاده عبور می‌کنند.

وی با اشاره به آمار پلیس مبنی بر صفر شدن تعداد تصادف‌های این مسیر از زمان افتتاح این مسیر ادامه داد: کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی مسیر تردد خودرو‌های سبک و سنگین و کاهش تصادفات، از مزایای مجزا شدن مسیر شیراز- قائمیه در مسیر ابوالحیات است.

چهاردم آبان امسال، با حضور وزیر سابق راه و شهرسازی با ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه، باند دوم جاده ابوالحیات در مسیر قائمیه- شیراز به طول ۲۱ افتتاح شد و زیر بار ترافیک قرار گرفت و ترافیک پنجاه ساله گردنه ابوالحیات حذف شد.

قرار است عملیات ساخت ادامه این مسیر از حدفاصل کنارتخته به طرف بوشهر هم آغاز شود که با افتتاح آن، تمام مسیر شیراز- بوشهر دوبانده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: زخم بر تن رنجور درختان بلوط کوه‌چنار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا