امام جمعهمذهبی

عبودیت، بندگی خدا، ایثار در راه معبود و گذشت از علایق فردی، از ویژگی‌های عید قربان است

به گزارش چنارنیوز، به نقل از روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های دیروز نماز عید قربان با اشاره به اینکه انسان همواره بر سر دو راهی غریزه و وظیفه قرار دارد بیان‌ نمودند: انسان اگر به وظیفه خود به خوبی عمل کند و بر غرائز و شهوات پشت پا زند آنروز را باید عید اعلام کند و جشن بگیرد.

امام‌ جمعه کوه‌چنارافزودند: همه مسلمانان باید از حضرت ابراهیم (ع) که برای رضای خدا از فرزند خود اسماعیل (ع) گذشت درس بندگی و ایثار بگیرند.

ایشان تصریح نمودند: دهه امامت و ولایت بیانگر کمال ، ولایت مداری و الگو گیری از امیرالمومنین (ع) است و آئین‌های مربوط به این دهه با هدف ترویج و تبیین اهمیت اصل امامت و ولایت در سطح جامعه باید هرچه باشکوه تر برگزار شود.

ایشان در ادامه خطبه ها تاکید کردند: آذین بندی سطح شهر و برگزاری آئین‌های جشن و سرور و کمک به نیازمندان و مستمندان در دهه امامت و ولایت باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کوه چنار در پایان نیز ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف خاطر نشان کردند: دشمن بصورت شبانه روزی برای ایجاد فرهنگ مورد نظر خود در کشور و برای نفوذ و اثر گذاری در ایران اسلامی با شیوه های گوناگون تبلیغی و از طریق رسانه ها، هجمه های گسترده ای علیه مبانی اعتقادی و اخلاقی و بنیان های خانواده شکل داده است که در برخی جاها متأسفانه اثر گذاری داشته است و تلاش می کنند حجاب را که نمونه عینی اسلامی و ایرانی بودن زن ایرانی است را استحاله کرده و الگوی زن غربی را که جزء برهنگی و برده داری زن توسط مردان هوسباز، برای زنان نتیجه ای ندارد در زن مسلمان پیاده کند به این جهت لازم است همه زنان و بانوان محترم اسلامی در عین حالیکه به رسالت خود در تمامی عرصه ها ایفای نقش و انجام وظیفه می کنند، نسبت به حجاب و عفاف خود بیش از پیش اهتمام کنند.

بیشتر بخوانید: لزوم و تاکید مسوولین به برنامه ریزی، مدیریت و نظارت دقیق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا