آبفاکوه‌چنار

سپاه فجر پای کار آب‌رسانی به روستاهای فارس/ضرورت تامین آب پایدار در روستاهای کوه‌چنار

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: هم اکنون، در ۲۰ شهرستانِ فارس عملیات آبرسانی اجرا می‌شود که با هم‌افزایی مردم و مسئولان، می‌توان به تامین آب پایدار در روستاها پرداخت.


به گزارش چنارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سردار یداله بوعلی در آیین شروع به کار عملیات لوله‌کشی آب شرب روستای کنده‌ای که با حضور جمعی از مسؤولان محلی در بیدقطار برگزار شد با اشاره به اینکه ورود سپاه به مسئله حل مشکل آب سراسری است، گفت: اکنون چندین هزار روستا در طرح آبرسانی قرار دارند.

سردار بوعلی

وی با بیان اینکه در ۲۰ شهرستانِ فارس عملیات آبرسانی اجرا می‌شود، افزود: برای اجرای این پروژه‌ها، ۵۰۰ کیلومتر لوله‌کشی، حفر و تجهیز و کف‌شکنی برای تامین آب شرب آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدا ۶۲ روستا را در اولویت قرار دادیم اما با توجه به ضرورت آبرسانی، مقرر شد هر چه در توان داریم عملیاتی کنیم که در همین راستا طی ۲۰ روز، آبرسانی در ۲۶۲ روستا عملیاتی شده است.

سردار بوعلی با بیان اینکه اجرای این‌گونه عملیات‌های آبرسانی متفاوت از سیستم‌های دیگر است، تاکید کرد: هر چقدر اعتبار پروژه باشد در همان محل صرف و از مقدار صرفه‌جویی در آن پروژه، در همان محل به مصارف دیگری می‌رسد.

فرمانده سپاه فجر فارس تصریح کرد: با هم افزایی مردم و مسئولان، آب را به مردم می‌رسانیم.

ضرورت تامین آب پایدار در روستاهای کوهچنار

علی علیزاده، فرماندار کوه‌چنار نیز در این آیین نیز با یادآوری اینکه به مردم روستای کنده‌ای با جمعیتی بالغ بر ۲۱۵ خانوار فعلا با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: آبرسانی با تانکر مشکلات زیادی را برای مردم این روستا که اغلب دامداری و کشاورزی می‌کنند، ایجاد کرده و باید نسبت به تامین آب پایدار هر چه سریعتر اقدام کرد.

وی افزود: چاه آب در بیدقطار چهل‌چشمه با عمق بیش از ۵۳۰ متر برای استفاده روستای کنده‌ای حفر شده که چهار سال پیش دبی آب آن حدود ۸ لیتر در ثانیه بوده و اکنون نیازمند ۹ کیلومتر لوله‌گذاری است.

سرهنگ علی امیری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوه‌چنار نیز با یادآوری اینکه آب شرب روستای کنده‌ای قبلا از چشمه تامین میشده ولی به علت خشکسالی‌های اخیر مردم با مشکل آب شرب مواجه شدند، تاکید کرد: مشکل مردم این روستا باید به صورت تامین آب پایدار حل شود.

وی با بیان اینکه آبرسانی به این روستا بارها وعده داده شده است، افزود: انتظار می‌رود با تلاش و حمایت از شهرستان نوپای کوه‌چنار، مشکلات زودتر حل و مردم روستای کنده‌ای نیز از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: رزمایش جهادگران فاطمی در شهرستان کوه چنار آغاز گردید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا