فرمانداریکوه‌چنار

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوه چنار برگزار شد

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوه چنار، با حضور روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوه چنار، به ریاست محمود هاشمی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان و با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، مشایخی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، شهرداران، روسای شورای اسلامی شهر، بخشداران، روسای آموزش و پرورش و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در محل فرمانداری شهرستان کوه چنار برگزار شد.

محمود هاشمی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، ضمن اشاره به خاص بودن شرایط شهرستان عنوان کرد: شهرستان کوه چنار نیازمند حمایت و همکاری ویژه است. کار کتابخانه، عمومی و عام‌المنفعه است. کمک به ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی است برای نسل حاضر و نسل آینده که ثمرات آن را خواهیم دید. هر چقدر در زمینه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشتر تلاش کنیم به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کرده‌ایم.

هاشمی ضمن اشاره به نقش آموزش و پرورش در رشد فرهنگ مطالعه تأکید کرد: آموزش و پرورش دانش‌آموزان و معلمان را به عضویت در کتابخانه و استفاده از کتاب های غیردرسی تشویق کند. کتابخانه از نظر موضوعات تنوع خوبی دارد. سعی شود با توجه به فرهنگ، آداب، رسوم و … منطقه، منابع کتابخانه غنی‌سازی و به روز شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این نشست، ضمن اشاره به تازه تاسیس بوده شهرستان کوه چنار عنوان کرد: کوه چنار از نظر زیرساخت‌ها محروم است، با وجود این زیرساخت‌های کتابخانه ای در این شهرستان فراهم است و دو کتابخانه عمومی آیت الله مطهری شهر قائمیه و حضرت مهدی (عج) شهر نودان نزدیک به سه دهه است که به مردم خدمات می‌دهند.

وی ضمن اشاره به شاخص‌های کتابخانه‌ای تاکید کرد: شهرستان کوه چنار از نظر شاخص زیربنا، عضویت و منابع از میانگین استانی پایین‌تر است و باید با برنامه‌ریزی صحیح، تلاش و فعالیت بیشتر کتابخانه و همکاری سایر ادارات و سازمان‌ها این شاخص‌ها ارتقا یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ادامه داد: کتابخانه بیش از سه دهه پیش و بر اساس نیازهای آن زمان ساخته شده‌است و در این سال‌ها با توجه به مرکز شهرستان شدن قائمیه و افزایش جمعیت، نیازمند توسعه همه جانبه است. باید عضویت پایداری برای کتابخانه تعریف شود تا امکانات و تجهیزات بهتری به آن تعلق گیرد.
منوچهری ضمن تشکر از شورای اسلامی و شهرداری قائمیه و نودان درخصوص واریز سهم نیم درصد کتابخانه‌ها تصریح کرد: همت مجموعه شورا و شهرداری بلند است و می‌توانند با کمک بیشتر برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی شهرستان گام‌های موثری بردارند و زمینه را برای رشد و تربیت کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان این شهرستان فراهم کنند.

مشخص کردن روز خاصی از سال برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های کوه چنار، برنامه‌ریزی برای توسعه بنای کتابخانه عمومی قائمیه و کسب اعتبارات لازم از استان، شهرداری و خیرین، برگزاری مسابقات کتابخوانی با هماهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، شناسایی نویسندگان، هنرمندان، شاعران و … توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت دانش‌آموزان، فرهنگیان، پرسنل ادارات در کتابخانه از جمله مصوبات این نشست بود.

بیشتر بخوانید: سرپرست فرمانداری شهرستان کوه‌چنار با مدیر کل کتابخانه های فارس دیدار و گفتگو کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا