آموزش و پرورش

آیین تجلیل و بزرگداشت مقام معلم در اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان برگزار گردید

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان آیین تجلیل از مقام شامخ معلم با حضور فرماندار، امام جمعه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهچنار،رئیس شبکه بهداشت شهرستان، مسئولین شهرستان کوهچنار و مسئولین منطقه کوهمره و شهر نودان و جمعی از فرهنگیان و بازنشستگان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان در آیین بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه محور اصلی پیشرفت هر نظام آموزشی کیفیت عملکرد معلمان و جایگاه اجتماعی آنان است، گفت: هر گونه تحول اساسی در جامعه مستلزم متحول شدن نظام آموزشی آن جامعه است و محور اصلی پیشرفت هر نظام آموزشی کیفیت عملکرد معلمان و جایگاه اجتماعی آنان می‌باشد. طبیعتاً باید دقیقتر نسبت جایگاه اجتماعی معلمان و انبیاء الهی را مورد بررسی قرار داد.

ساسانی پور با بیان اینکه معلم از جمله مهم‌ترین و موثرترین عناصر در فرآیند تعلیم و تربیت هستند خاطر نشان کرد: مساله تربیت و فرهنگ وابسته به ارتقا جایگاه معلمان در جامعه است در واقع معلم در فرآیند فرهنگ‌پذیری، جامعه‌‌پذیری، و شکل‌گیری هویتی به ویژه هویت فرهنگی دانش‌آموزان نقش کلیدی دارند.

وی در ادامه سخنانش گزارشی از عملکرد شش ماهه خود و کارهایی که در این مدت انجام شده است ارائه نمود.

در ادامه امام جمعه شهرستان کوه چنار ضمن گرامیداشت مقام معلم و شهادت استاد شهید آیت الله مطهری گفت: شخصیت استاد مطهری بعنوان شهید عرصه تعلیم و تربیت در زمان خود بی بدلیل و کم نظیر در زمان خود بوده است. علامه مطهری شخصیتی است که عظمت ها و فضیلت های متعدّدی را در خود جمع کرده، به صورتی که مجموع این عظمت ها و فضیلت ها، از ایشان، یک شخصیت استثنایی و بسیار خاص ساخته است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، بارها به این واقعیت تصریح کرده اند: «شهید مطهری انصافاً نادرۀ زمان ما بود.» «استاد شهید مطهری، بحق شاگرد شایستۀ امام امت و از افراد نادر و کم نظیر زمان است.» «مطهری انسان استثنایی برجسته ای در زمان خودش بود. اینها همه تعاریفی است که در وصف این استاد بزرگ و عارف و این متفکر ژرف اندیش پهلوان آمده است.

حجه الاسلام و المسلمین شهیم گفت:شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین کارهای بزرگی انجام داده است. یک استاد و معلم باید برای تربیت نسل جوان و تربیت فرزندان این مرزو بوم چهار نکته را در نظر داشته باشد. این موارد عبارتند از:
۱-  زمان شناس باشد، 
۲- اسلام شناس باشد
۳-جریان شناس باشد
۴-دشمن شناس باشد.

وی گفت: دغدغه اصلی این روز های جامعه ما آمارهای طلاق و خودکشی و سایر معضلات اجتماعی است که گریبانگیر نسل جوان ما شده است و می طلبد که با کمک معلمان و با کارهای جهادی این مسائل و مشکلات حل شوند.

در ادامه فرماندار شهرستان کوه‌چنار ضمن تبریک به مناسبت هفته مقام معلم و گرامیداشت شهادت استاد شهید آیت الله مطهری گفت: معلمان  رکن اساسی آموزش و پرورش و محور اصلی تعلیم و تربیت هستند و بیشترین نقش را در رشد و تحول جامعه دارند. ما باید در کلاس درس معلمان حاضر شویم و از این استادان درس زندگی را فرابگیریم.

علیزاده ادامه داد: امروزه مسائل و مشکلات اجتماعی شهرستان ما زیاد است و از معلمان تقاضا داریم تا علت این مشکلات را ریشه یابی کنند تا بتوانیم در تحقق اهداف آرمان های نظام انقلاب اسلامی موثر باشیم.
امروز اگر در بخش محروم کوهمره نودان شاهد درخشش جوانان این منطقه هستیم همه مدیون زحمات معلمان این منطقه است.

در پایان این همایش از معلمان نمونه منطقه و بازنشستگان با اهداء لوح تقدیر و هدایای ارزشمندی تجلیل بعمل آمد.
شایان ذکر است رئیس اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان از اولین مربی پرورشی دوران تحصیل خود تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: آیین تجلیل از معلمان نمونه کوهچنار با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا