آموزش و پرورش

آیین تجلیل از معلمان نمونه کوهچنار با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار، همایش یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تجلیل از مقام معلم با حضور رئیس اداره ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش فارس ، امام جمعه و سرپرست آموزش و پرورش ، و جمعی از مسئولین و فرهنگیان شهرستان در سالن اجتماعات تالار قصر برگزار گردید.

امام جمعه شهرستان کوه چنار در جمع فرهنگیان گفت: شخصیت استاد مطهری بعنوان سید شهدای عرصه تعلیم و تربیت در زمان خود و نمونه بی بدلیل و کم نظیر زمان خود بوده است. تعبیر خوبی هم امام و هم رهبری درباره استاد مطهری استفاده کردند که ایشان متفکر ژرف اندیش پهلوان مبارزه با انتقاد، روحانی مبارز زمان، نادره زمان ما معلم بزرگ برای دیروز، امروز و فردای کشور،متفکر دین شناس مومن و با اخلاص ، خالصه ای از اندیشه های اسلامی عمیق امام امت اینها همه تعاریفی است که رهبر معظم انقلاب امت در وصف شهید مطهری گفته است.

حجه الاسلام و المسلمین شهیم گفت:شهید مطهری از منظر خود ایشان در عرصه جهاد تبیین کارهای بزرگی انجام داده است و یک استاد و معلم باید زمان شناس باشد، اسلام شناس باشد، جریان شناس باشد ، و دشمن شناس باشد. باید زمان خود را بشناسد ، باید بداند در زمان خود چگونه عمل کند. اسلام واقعی را بشناسد. جریان های سیاسی را بشناسد. دشمن شناس باشد و فرق دوست و دشمن را هم بداند.

رئیس اداره ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش فارس در جمع فرهنگیان کوه چنار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک هفته معلم گفت: استاد شهید مطهری کسی است که بزرگانی از او یاد کرده اند و نام برده اند و جملاتی را در وصفش گفته اند که خودشان سرلوحه ما هستند.

محمدی گفت:حضرت امام (ره) در وصف شهید مطهری فرمودند:شهید مطهری عصاره زندگی من بود . رهبر انقلاب در جمع فرهنگیان از شهید مطهری بعنوان فقیهی یاد می کنند که در واقع برعرصه دانش اسلامی نهایت تبحر را داشته اند.

ایشان افزود :بنا به فرمایش بزرگان اگر معلمی را در قالب عمومی درنظر بگیریم اول معلم ما مجموعه خانواده بعد فضای مدرسه و همکاران فرهنگی و جامعه و کلیه کسانی که به ما درس داده اند و از منظر اختصاصی وظیفه خطیر معلمی است که مسئولیت معلمان سنگین‌تر می شود.

وی گفت: در مجموعه آموزش و پرورش خود کم بینی در حال رشد و نمو است که می طلبد بعنوان پیشروان عرصه تعلیم و تربیت بنا به فرمایش مقام معظم رهبری روحیه شادابی و پویایی را تقویت کنیم.و دانش آموزان را نسبت به آینده امیدوارتر کنیم.

رئیس اداره ارزیابی و عملکرد استان گفت:امروز در جامعه تعلیم و تربیت همه نگاه ها به مجموعه تعلیم و تربیت است که الحمدالله همه شما سربلند از این وظیفه بیرو آمدید و خواهید آمد.معلمی عشق است و بهترین درس برای دانش آموزان همان جمله خوب و ارزشمند که به فرزند من عشق بیاموز می باشد.

سرپرست آموزش و پرورش کوه چنار در جمع فرهنگیان ضمن تبریک بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره استاد مطهری گفت: احترام به معلم، احترام به خرد و دانش ، دانایی، ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی است.

حجت اله حسنی گفت: معلمان در دوران درگیری با ویروس منحوس کرونا ، صحنه های زیبایی را در مدارس خلق کردند. همکارانی بودند که بدون هیچ چشم داشتی با هزینه ی شخصی خودشان برای دانش آموزان گوشی وتبلت خریدند تا از آموزش ویادگیری مجازی محروم نشوند. همکارانی بودند در همین شهرستان کوهچنار که گوشی های خودشان را به دانش آموزان دادند ویا برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در منزل یا مدرسه کلاس تقویتی وجبرانی برگزار کردند.این صحنه های زیبا قابل تقدیر و ستایش است. بنده بابت از خودگذشتگی های دوران کرونا از همه همکاران شریف وزحمت کش خودم در شهرستان تقدیر می‌کنم.

وی گفت: این کارهای شما تفسیر عینی این جمله ی زیبای شهید رجایی است که گفت: معلمی عشق است ، ذوق است و هنر است و این عشق را شما به تصویر کشیدید.از همت بلند ومناعت طبع تک تک همکاران بزرگوار سپاسگزارم.

ایشان در توصیه به همکاران خود گفت: همکاران عزیز! امروز می دانیم که مهمترین ثروت هر جامعه نیروی انسانی آن جامعه است. نیروی انسانی مهمترین عامل در توسعه همه جانبه هر کشوری است. این ظرفیت و نیروی انسانی امروز در اختیار آموزش و پرورش است.ما باید حداکثر استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم.این دانش آموزان را ما باید برای مدیریت منابع کشور وتولید وتوسعه ی همه جانبه در کشور آماده کنیم. به فرمایش امام راحل :معلم امانتداری است که انسان امانت اوست واین امانت با تمام امانت ها فرق می کند.فرمایش حضرت امام ناظر به همین معناست که خیانت در تربیت انسان خیانت به زیرساخت ها وتوسعه وپیشرفت یک کشور است .اگر امروز ما در امانت داری غفلت کنیم جامعه آسیب خواهد دید.

این ظرفیت انسانی را به تعبیر آیه شریفه ی:لقدخلقناالانسان فی احسن تقویم ثم رددناه اسفل السافلین…..
خداوند در بهترین شکل ممکن هم در صورت وهم در سیرت خلق کرده است.ظرفیت ها واستعدادهای فراوانی که خداوند در وجود انسان قرار داده اگر شکوفا شوند وتحت تربیت صحیح قرار گیرند این انسان خلیفه الله می شود واز وجود او همه در جامعه بهره مند می شوند واگر این ظرفیت ها واستعدادهای خدادادی مورد غفلت واقع شوند همین انسان به پست ترین موجود وخطرناک ترین مخلوق تبدیل می شود.

سرپرست آموزش و پرورش گفت: رسالت ما در سند تحول بنیادین تربیت یک انسان مومن، موحد، انقلابی، ارزش مدار و ولایتمدار در طراز با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باید اتفاق بیفتد و با تمام وجود باید در خدمت دانش آموزان باشیم و ارزش‌ها و آموزه‌های دینی را در ساحتهای مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی یاد بدهیم و عاجزانه از همکاران می خواهم که برابر سند تحول بنیادین عمل کنند.

در این همایش از معلمان نمونه شهرستان و بازنشستگان با اهداء لوح تقدیر و هدایای ارزشمندی تجلیل بعمل آمد.
معلمان نمونه شهرستان به شرح ذیل می باشد.
۱-مژگان خدابنده
معاون پرورشی آموزشگاه شهید حسن طاهری
۲-کورش پورقیومی
کارشناس آموزش دوره اول متوسطه
۳-مجید پورحمیدی
مشاور
۴-ازل جاوید
خدمتگزار و سرایدار دبیرستان حضرت فاطمه زهرا (س)

همچنین در این همایش اجرای سرود دانش آموزی ، قرائت دیکلمه، اجرای گروه طنز ، اجرای موسیقی زنده ، و نماز و صرف نهار از دیگر برنامه هایی بود که برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اجرای طرح زمین چمن مصنوعی در آموزش و پرورش کوهچنار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا