امام جمعه

پیاده‌روی اربعین، یکپارچگی امت اسلام در کنگره الهی است

خطیب جمعه کوه چنار برگزاری موفق و میلیونی راهپیمایی اربعین را نشان دهنده جلوه عظیم اسلام ناب محمدی عنوان کردند و گفتند: اربعین در هم تنیدن هم دین و سیاست، دین اسلام و مذهب تشییع، ولایتمداری و ولایت محوری است که می‌تواند منافع مادی، معنوی و اخروی بشر را تامین کند.


به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، شهادت مظلومانه دردانه حضرت سیدالشهدا(ع)، حضرت رقیه (س) را تسلیت گفتند.

امام جمعه کوه‌چنار اظهار داشتند: پیاده روی اربعین، یکپارچگی دنیای اسلام را در این کنگره الهی نشان می‌دهد، همه ادیان زیر پرچم حضرت گرد هم می‌آیند، احیای این راهپیمایی و جلوه اربعین، رنگ و حال تازه ای به مقوله وحدت دنیای اسلام داده است.

ایشان افزودند: مشخصا اربعین علاوه بر جلوه های معنوی روبروی خودش، یک صف آرایی سیاسی است، جایی که امروز جریان استکبار جهانی تلاش‌های زیادی کرده است که این حرکت را تحت شعاع خودش قرار دهد، اما جریان مقاومت تمامی برنامه‌ریزی های ابرقدرت ها را نقش بر آب کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم برگزاری موفق و میلیونی راهپیمایی اربعین را نشان دهنده جلوه عظیم اسلام ناب محمدی عنوان و خاطر نشان کردند: اربعین در هم تنیدن هم دین و سیاست، دین اسلام و مذهب تشییع، ولایتمداری و ولایت محوری است که می‌تواند منافع مادی، معنوی و اخروی بشر را تامین کند.

ایشان هوشیاری امروز شیعه را مهم قلمداد نمودند و تأکید کردند: گاهی مواقع پیدا کردن راه حق از باطل از یک‌مو نازک‌تر است، زیرکی، بینش صحیح، زیر پرچم ولایت بودن مهم است، بعضی ایجاد ناامنی را ترجیح می‌دهند تا بتوانند کنگره اربعین را تحت شعاع قرار دهند، این حرکت بزرگ تزلزل به ستون دشمنان‌ انداخته است، دشمن امروز از نام و یاد ابی عبدالله (ع) میترسد تا برسد بر سر یک حرکت عظیم میلیونی که در حال رخ دادن است.

خطیب جمعه کوه‌چنار در ادامه با اشاره به موضوع برجام افزودند: پیشنهادهای خوبی از سوی جمهوری اسلامی ایران به طرفهای مذاکره داده شده است، آنها باید بدانند که خواست مردم و ملت ایران باید در این مذاکرات لحاظ بشود، از تیم مذاکره کننده کشورمان که به حق از مردم دفاع می‌کنند تشکر می‌کنیم.

ایشان در ادامه ضمن تذکر به مقامات آمریکایی تاکید کردند: اگر آمریکایی‌ها ناوگان پهپادی خود را در منطقه خلیج فارس با همکاری کشورهای منطقه مستقر کند ، جمهوری اسلامی ایران نیز در مقابل آنها سکوت نخواهد کرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: ضرورت حضور مسوولین در بین مردم/ نمازجمعه ماحصل مساجد قوی در جامعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا