امام جمعه

دشمنان به دنبال انکار محسنات و پنهان کردن جلوه های امیدبخش اربعین هستند

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های دیروز نمازجمعه، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، فرارسیدن ایام سوگواری اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفتند.

حجت الاسلام سید محمد علی شهیم

امام جمعه کوه‌چنار با اشاره به حرکت میلیونی مردم در پیاده روی اربعین افزودند: بر اساس برخی گزارش‌ها بیش از پنج میلیون نفر در انگلیس و حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان رویداد اربعین را از طریق بسترهای دیجیتال دنبال می‌کنند؛ آماری که بسیاری از آنها حتی ممکن است مسلمان هم نباشند اما رسانه‌های غربی سعی دارند بگویند که این رویداد تنها توسط شیعیان برگزار می‌شود و کسانی هم که در آن حضور دارند، فقط شیعیان‌اند.

ایشان خاطرنشان شدند: جالب است که در رسانه بی‌بی‌سی و سایر رسانه‌های بزرگ جهان، تعداد حاضران رویداد که گاه تا ۳۰ میلیون نفر از ۴۰ ملیت تخمین زده می‌شود، به صدها هزار نفر و دو ملت ایران و عراق تقلیل داده می‌شود! جلوه‌های اجتماعی اربعین نیز تقریباً به کلی سانسور می‌شود؛ میزبانی شهروندان عراقی از ایرانیان و استقبال گرمشان با انواع خدمات که نشان از ارادت آنها به امام حسین(ع) دارد و جلوه‌های عمیق محبت را به نمایش می‌گذارد، در محتوای تولیدی رسانه‌های غربی جایی ندارد.

ایشان با اشاره به ترفندهای رسانه ای دشمنان یادآور شدند: انتخاب تصاویری از درگیری و خونریزی که در سطح محدود و میان چند نفر رخ داده برای محتواهایی که به پوشش رویداد اربعین می‌پردازند نیز از دیگر ترفندهای آنها در خدشه وارد ساختن بر تصویر رسانه‌ای این رویداد عظیم است. از این طریق آنها سعی می‌کنند تا واژه اربعین را با واژه‌های هدفمند دیگری نظیر خونریزی و خشونت در ذهن مخاطب جا بیندازند.

ایشان وارونه نشان دادن واقعیت های پیاده روی اربعین از سوی دشمنان در رسانه های خود، را متذکر شدند و بر لزوم هشیاری مردم تاکید کردند و افزودند: دشمن دست از دشمنی خود برنمیدارد، آنها تمام تلاش خود را به منظور انکار محسنات و پنهان کردن جلوه های امیدبخش این حرکت عظیم انجام میدهند، اینگونه حرکات از برنامه های همیشگی رسانه های بیگانه بوده است که متاسفانه برخی در داخل نیز دنباله روی آنها بوده اند، دشمن مکرر دست از حربه های خودش برنمی‌دارد.

خطیب جمعه کوه‌چنار با اشاره به موضوع برجام تصریح نمودند: دلیلی برای پیوستن جمهوری اسلامی ایران با توجه به متزلزل بودن توافقنامه وجود ندارد، نمیشود به این توافق تکیه و اتکا کرد، در طول مذاکرات طرف غربی به طور مکرر با بهره گیری و استفاده از فشار و ابزارهای رسانه ای سنگین، تلاش کرده ایستادگی جمهوری اسلامی ایران را در مواضع منطقی و اصولی مانع تراشی کند و از طرفی نیز طوری القا کند که تهران اساسا به دنبال حصول توافق نیست، اما دشمن باید بداند؛ جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنی‌های آنها ایستادگی میکند و در مقابلشان سر تعظیم فرود نمی آورد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیم در ادامه ضمن اشاره به دستاوردهای نظامی کشور در حوزه دریا و اقیانوس ها، رونمایی از شناور گشتی شهید سلیمانی را مهم قلمداد کردند و یادآور شدند: رونمایی از ابزار هایی که نیاز کشومان بوده یک‌ عزت است، شناور گشتی شهید سلیمانی حقیقتا یک پدیده است برای جمهوری اسلامی ایران، دشمن از اینها ترسیده است، کشوری که با وجود تحریم های ظالمانه به این موفقیت ها رسیده است.

ایشان در ادامه با اشاره به برپایی مواکب در شهرستان و همچنین در کشور عراق، از مردم مومن خواستند با توجه به میزبان بودن از زوار کربلا، نزولات خود را متمرکز کنند تا استقبال در خور شانی از زوار عزیز انجام بشود.

بیشتر بخوانید: ویدئو/ انتشار تصاویری از خرس قهوه‌ای در ذخیرگاه زیست کره ارژن-پریشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا