کوه‌چنار

چرا بیشترین حادثه از حاجی آباد تا پل بازرنگان است ولی پیشرفت فیزیکی این نقطه صفر است؟

به گزارش چنارنیوز، هرماه از این محور برای خانواده‌ها خبر مرگ فرستاده می‌شود و راننده‌ها به آن لقب جاده مرگ داده‌اند، اینجا در نگاه همه نقاطش میتوان «خطر مرگ» را دید. این حکایت جاده ارتباطی قائمیه به راهدار است.

حوالی ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه امروز ۱۴ اردیبهشت بود که تصادف شدید ایسوزو و برلیانس در حوالی حاجی آباد حادثه‌ای رقم زد که شاهدان آن از دل‌خراش بودنش دهان‌به‌دهان در شهر و فضای مجازی حرف زدند. مردم حاضر در صحنه گفته‌اند که شدت حادثه به‌گونه‌ای بوده که با دیدن آن هنوز در شک هستند.

سواری تصادف

این حادثه دل‌خراش که باعث فوت دو کودک و در کما رفتن مادر آنها شده برای رانندگان و مسافران محور قائمیه به سمت پل بازرنگان چندان هم جدید نیست، انگار این جاده به قربانیانش و مسئولان هم به اخبار حادثه‌ای آن عادت کرده‌اند.

در عید امسال خوشبختانه تصادف فوتی نداشتیم ولی شوربختانه امروز بازهم حادثه مرگ‌بار جاده قایمیه به سمت پل‌بازرنگان را به سر خط اخبار برد، صدای ضجه زدن‌های نزدیکان حادثه دیده روی آسفالت سرد جاده، اندوه حادثه را دوچندان کرده بود، ماجرای قربانیان قائمیه راهدار همچنان ادامه دارد و هرروز وعده می‌شنوند.

محور قائمیه راهدار در سال ۱۳۹۶ به پیمانکار داده شد، که در اواخر سال ۹۸ به پیمانکار جدید سپرده شد و تاکنون در این محور  تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ایسوزو

از قائمیه به سمت سه‌راهی حاجی آباد به طول ۱.۸ کیلومتر پیشرفت ۹۰ درصدی داشت ولی ۱۰ کیلومتر از ۱۸ کیلومتر محور قائمیه به راهدار که در محدوده شهرستان کوه‌چنار هست هیچگونه پیشرفتی نداشته و بیش از ۹۰ درصد از حوادث رانندگی هم در این محدوده ۱۰ کیلومتری اتفاق افتاده است.

طبق استاندارها در جاده‌ها اولویت اول باید نقاطی باشد که بیشترین حادثه را شاهد بوده حالا طبق بررسی ها بیشترین حادثه از حاجی آباد تا پل بازرنگان هست و اینکه چرا اقدامی صورت نمی‌گیرد خود جای تامل دارد.

پیمانکار و مسئول احداث جاده بهانه وجود معارض در این مسیر را دلیل شروع نشدن عملیات ساخت آن را عنوان می‌کنند که این درحالی است که بارها مسئولان محلی از فرماندار تا شوراها و دهیارهای این مسیر بارها اعلام آمادگی برای حل این مسئله کردند اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

تصادف

قطعا با تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن جاده دشت ارژن تنگ ابوالحیات بار ترافیکی مسیر قائمیه راهدار را افزایش خواهد داد پس توجه و اقدام سریعتر برای این پروژه از اهمیت بالایی در حفظ جان کاربران این جاده را در پی خواهد داشت‌.
مسئولان محلی بارها در استان و در دیدارهای مختلف پیگیری این جاده را در دستور کار قرار داده اما میطلبد مسئولان استانی و همچنین نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری واقعی این پروژه مهم باشند تا هرچه سریعتر این محور تکمیل و به بهره برداری برسد تا هرروز شاهد این‌گونه حوادث دلخراشی نباشیم.

بیشتر بخوانید: تصادف وحشتناک در حاجی آباد غوری با دو کشته و ۲ مصدوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا