کوهمرههلال احمر

بیست و سومین مانور سراسری زلزله مدارس در مدرسه شهید زارعی نودان برگزار شد

به گزارش چنارنیوز، بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی با هدف ایجاد آمادگی های لازم در برابر زلزله و در نهایت کاهش تلفات و خسارات ناشی ازآن در مدرسه شهید زارعی نودان به صورت حضوری برگزار شد.

علی علیزاده فرماندار شهرستان کوه‌چنار در پایان این مانور اظهار داشت: امروز، هشتم آذرماه به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس، بیست و سومین رزمایش سراسری زلزله و ایمنی با محوریت مدرسه به منظور ایجاد و حفظ آمادگی دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها با عنوان «مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور» برگزار شد.

وی ادامه داد: کشور ایران در منطقه لرزه‌خیز جهان واقع شده و هر ساله زلزله‌های کوچک و بزرگی رخ می‌دهد که بعضا تبعات اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای را به دنبال دارد.

مدیر بحران شهرستان تصریح کرد: در مانورها دانش‌آموزان در شرایط حادثه قرار می‌گیرند و پناه‌گیری، خروج اضطراری از منزل، آماده‌سازی کیف ایمنی، ایمن‌سازی اجزای غیرسازه‌ای و حفظ خونسردی و همچنین سرعت‌العمل را آموزش می‌بینند و همین سبب می‌شود یافته‌های این تجربه را در هنگام وقوع حوادث به‌کار گیرند.

وی یادآور شد: جدی گرفتن و هدفمند بودن، استمرار مانورهای زلزله در مدارس به ویژه در منطقه کوه‌چنار که زلزله‌خیز است می‌تواند یک موضوع مهم در برنامه مسؤولان آموزش و پرورش باشد.

شایان ذکر است از موضوعاتی که در این مانور توسط هلال احمر شهرستان ‌کوه‌چنار به دانش آموزان آموزش داده شد شامل برپایی چادر، نحوه آموزش چادر زنی، امنیت محوطه ، عملیات ترافیکی و آموزش های لازم در خصوص مسائل آب ، برق ، گاز ، و آتش نشانی بود.

بیشتر بخوانید: دستگاههای اجرایی باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا