اجتماعیمقالات

اشتباهات زندگی خراب کن زوج های امروزی

زوجین امروزی مشکلات و اشتباهات بیشتری نسبت به زن و شوهرهای قدیمی دارند که اغلب به دلیل رسانه ها و شبکه های اجتماعی می باشند.


پیدا کردن شخصی که مناسب شخصیت ما باشد هیچ گاه آسان نبوده است اما این امر برای مردمان امروزی دشوار تر و استرس زا تر نیز هست زیرا افراد، امروزه علاوه بر مشکلات قدیمی، با مشکلات جدیدی دست و پنجه نرم می ‎کنند.

زندگی در عصر اینترنت و رسانه های اجتماعی علاوه بر مزایا، مشکلاتی نیز به همراه دارد که به ۱۲ مشکلی که امروزه در روابط بین زوجین وجود دارد می ‎پردازیم.

رایج ترین اشتباهات زوجین امروزی

۱- سپری کردن زمان زیاد با یکدیگر

گذراندن وقت با همسر و توجه خاص به او نباید باعث شود که شما نسبت به نیاز های وجودی خود بی اهمیت شوید و آن ها را نادیده بگیرید . گذراندن وقت زیاد با یکدیگر و ارتباط مدام از طریق پیام های متنی و ترس از تنها بودن ، باعث ایجاد فشار بیش از حد در روابط بین زوجین می ‎شود .

معمولا زوجینی که بیشتر وقت روزانه خود را به یکدیگر اختصاص می ‎دهند و دائما در ارتباط با یکدیگرند، بیشتر از بقیه زوجینی که ارتباطشان با یکدیگر در حد نرمال است دچار بی حوصلگی ، خستگی و عصبانیت های بی دلیل نسبت به یکدیگر می ‎شوند .

۲- سوءتفاهم های متنی

بعضی چیز ها هرگز تغییر نمی ‎کنند :ما انسان ها معمولا مهمترین اطلاعات را از طریق ارتباط غیر کلامی ( لحن و زبان بدن ) دریافت می ‎کنیم اما امروزه، به لطف تلفن های هوشمند ، مردم وقت زیادی را صرف تلاش برای تفسیر اهداف یکدیگر از طریق یک ایموجی و یا یک پاسخ یک کلمه ای می ‎کنند .

هنگام نیاز به صحبت در مورد مسائل جدی ، پیام کوتاه فقط باعث سوء تفاهم افراد در مورد منظور طرف مقابل می ‎شود ، پس بهتر است که برای گفتگو درباره مسائل مهم و جدی زوجین به جای پیام های متنی ، از طریق تماس تلفنی و یا رو در رو به گفتگو بپردازند

بیشتر بخوانید:زنان بخوانند؛ آسیب های بی توجهی به همسر

۳- ترس از تصمیم گیری

بسیاری از زوج های امروز از صحبت کردن درباره مسائل و مشکلات رابطه خود گریزانند و در قبال اعمال خود مسئولیت پذیر نیستند و در برخورد با مشکلات جدی در روابط خود در تصمیم گرفتن عاجز و ناتوانند .

۴- نگرانی در مورد این موضوع که نکند طرف مقابل شریک مناسبی برای من نیست

رسانه های اجتماعی و سهولت آشنایی با افراد جدید باعث شده که زوجین نسبت به انتخاب خود دچار شک و تردید شوند و دائما از خود بپرسند که آیا در انتخاب شریک زندگی خود اشتباه کردم و یا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کردم .

۵- بستگان مداخله گر

مشکلات مربوط به مهارت تصمیم گیری ، خیلی وقت ها باعث می ‎شود که اطرافیان زوجین به دنبال مشاوره در مورد نحوه عملکرد آن ها دررابطه شان باشند و به این ترتیب کنترل رفتار زوجین را به دست می ‎گیرند.

یادآوری این نکته در نمناک بسیار حائز اهمیت است که دوستان و خویشاوندان ما هیچکدام به اندازه خود ما از جزئیات رابطه ‎مان باخبر نیستند و به خوبی ما شریک زندگی خود را نمی ‎شناسند ، پس بهتر است اجازه دخالت در این زمینه را به آن ها ندهیم و خودمان به فکر حل کردن مشکلات رابطه مان باشیم.

۶- به اشتراک گذاشتن بیش از حد جزئیات رابطه در رسانه های اجتماعی

کاربران رسانه های اجتماعی تمایل زیادی به اغراق در پست های خود دارند و سعی می‎کنند روابط خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان خود نشان دهند و این امر باعث می ‎شود که ما در زندگی عاطفی خود احساس خلاء کنیم و در مقابل سعی کنیم که تصویر خوبی از زندگی خود به آن ها نشان دهیم . در چنین شرایطی افراد عکس هایی از مهمترین لحظات زندگی خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک می ‎گذارند و این امر باعث از بین رفتن صمیمت بین زوجین ‎خواهد شد.

بهتر است به جای مقابله به مثل و حسادت نسبت به زندگی دیگر افراد ، به یاد داشته باشید که هر رابطه ای به روش خاص خود منحصر به فرد است و همچنین در هررابطه ای مشکلاتی وجود دارد و ما هرگز نمی ‏دانیم که در پشت صحنه داستان های عاشقانه دیگران چه چیزی پنهان شده است.

۷- عدم شجاعت برای پذیرش درگیری

صحبت کردن در مورد مشکلات موجود در روابط بین زوج حتی اگر با بحث و کشمکش همراه باشد ، باز هم برای حفظ روابط زوجین مفید است زیرا باعث می ‎شود که بسیاری از سوء تفاهمات حل شود . با این حال بسیاری از زوجین از گفتگوی جدی در مورد مشکلات موجود در رابطه خود گریزانند ، حتی اگر این به معنای پایان روابط آن ها باشد .

بیشتر بخوانید:سمینار عوامل تحکیم بنیان خانواده در کوهمره نودان

۸- حسادت ناشی از رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی مختلف ، راه های زیادی را برای خیانت پیش روی افراد قرار می‎ دهند و این باعث ایجاد حسادت در یک رابطه و ترس از خیانت می ‎شود . یک راه حل خوب برای جلوگیری از این امر آن است که زوجین فعالیت خود را در رسانه های اجتماعی به حداقل برسانند .

۹- تصورات اشتباه

بسیاری از ما از آسیب دیدن در رابطه با شریک زندگی خود می ‎ترسیم و بنابراین به جای بیان احساسات واقعی خود به دنبال این هستیم که در پیام ها و رفتار خود چگونه برخورد کنیم که طرف مقابل از میزان علاقه ای که به او داریم و ترسی که برای از دست دادنش داریم باخبر نشود .

اما این کار به خودی خود اشتباه است و ممکن است که طرف مقابل دچار سوءتفاهم شود که نکند همسرش نسبت به او بی اهمیت است و به او علاقه چندانی ندارد و پس بهتر است به جای این تصورات اشتباه ، در مورد احساسات خود با یکدیگر جدی و شفاف صحبت کنیم .

۱۰- صحبت کردن درباره نامزد یا خواستگار قبلی

در بعضی روابط ، زوجین نسبت به نامزد قبلی شریک زندگی خود حساسیت به خرج می ‎دهند و کنجکاوی های زیادی می ‎کنند که این امر ممکن است باعث بروز برخی مشکلات جدی در رابطه زوجین شود .

۱۱- افزایش سطح توقع

رسانه های اجتماعی مختلف ممکن است باعث شوند که ما به ویژگی های ظاهری شریک زندگی خود بیش از اندازه توجه کنیم و انتظار بالایی از او داشته باشیم و در صورت وجود کم و کاستی هایی در ظاهر او نسبت به انتخاب خود دچار شک و تردید شویم .

۱۲- دلسردی از رابطه به دلیل کاهش هیجانات

فیلم ها و رسانه های اجتماعی به ما آموخته اند که عشق همیشه همراه با هیجانات بی پایان و سرخوشی مداوم است و البته در شروع هر رابطه ای ، چنین چیزی یک امر طبیعی است اما با گذشت زمان همیشه اوضاع کمی آرام تر از قبل می ‎شود و هیجانات اندکی کاهش پیدا می ‎کنند . با این وجود برخی از زوج های امروزی با کاهش هیجان زندگی ، صبر و ایمان خود نسبت به رابطه شان را از دست می ‎دهند و دچار دلسردی می ‎شوند .

منبع/نمناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا