آموزشاجتماعیبخش هافرهنگیفضای مجازیکوهمره

سمینار عوامل تحکیم بنیان خانواده در کوهمره نودان

به گزارش چنارنیوز، دکتر تورج دالکی رئیس دادگاه عمومی بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان عصر امروز در سمینار تحکیم بنیان خانواده که با حضور بخشدار، شورا شهر و شهردار و دیگر مسوولان و اقشار گوناگون مردم در حسینه کوثر نودان برگزار شد با برشمردن عوامل تحکیم خانواده اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی همانند بمب ساعتی در کنار ما کار میکند و دوران آن که طی شد باعث انفجار و نابودی خانواده می‌شود.

 

رئیس دادگاه عمومی بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی همه ما را تهدید می کند افزود: دشمنان ما از خیلی جهات  نتوانستند به جامعه ما آسیب بزنند ولی دشمنان دست روی نقطه‌های حساس فرهنگی ما گذاشته و کار می کنند و همه ما را با آسیب های اجتماعی تهدید می‌کند.

 

دکتر دالکی با اشاره به اینکه فضای مجازی اقتدار مرد را در خانواده از بین می برد اظهار داشت: این کار باعث می‌شود مرد صرفا نوکر و نان آور و زن هم را فقط شریک جنسی مرد باشد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ریشه خانواده را هدف قرار می‌دهد افزود: در زندگی تلاطم ایجاد می شود و جوری نباشد این تلاطم باعث پایان دادن زندگی زنا وشویی شود.

 

دکتر دالکی طلاق را همانند مرگ دانست و گفت: طلاق یک فرایند ناسازگاری است که زندگی زناشویی را پایان می دهد.

 

رئیس دادگاه عمومی بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان با بیان اینکه دوران قبل از عقد مرد و زن حق انتخاب دارند و با شناخت کامل از هم می‌توانند همدیگر را انتخاب کنند افزود: انتخاب اشتباه باعث طلاق می شود و انتخاب بد مسیر زندگی و یک عمر زجر و یک میوه نارس تحویل جامعه می‌دهد

 

وی گفت: بعد از ازدواج نیز باید گپ و گفت داشته باشند و با آمدن بچه ها در زندگی نیز این گفتگوها ادامه یابد.

 

وی با بیان اینکه با ازدواج دو فرهنگ متفاوت زیر یک سقف می روند افزود: در زندگی مشترک باید برنامه‌ریزی و مدیریت باشد و یکی از مسائل تحکیم خانواده همین تعریف زمان و برنامه ریزی است.

دکتر دالکی گفت:  زن و شوهر مکلف به حسن معاشرت با هم هستند و این کار باعث همدلی می شود و باعث یک رابطه ناگسستنی می‌شود

 

وی تاکید کرد: بین  زن وشوهر حائلی وجود ندار بجز عفت و حیا، در زندگی مشترک خودبزرگ بینی آفت زندگی است.

 

رئیس دادگاه عمومی بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان مسائل مالی یکی از مسائلی دانست که موجب اختلاف زندگی مشترک می شود و افزود: اگر زن و یا مرد که استقلال مالی دارد و یا اگر ارثی یا پولی به آنها می رسد و  ظرفیت نداشته باشند و رفتارشان عوض شود موجب اختلاف می‌شود.

 

دکتر دالکی گفت: دخالت‌های پدر مادر در زندگی فرزندانشان باعث تزلزل بنیان زناشویی زوج های جوان می شود

 

وی با بیان اینکه ضعف تَقیّد زمینه پاشیدگی خانواده را می‌تواند فراهم کند افزود: باید باورهای دینی را با آموزههای دینی یاد به فرزندان خود یاد دهیم و اگر اینچنین کردیم یک عمر راحت هستیم

 

رئیس دادگاه عمومی بخش چنارشاهیجان و کوهمره نودان گفت:  بجز آب و هوا و جغرافیا  عوامل دیگر مثل عدم بهداشت جنسی در خانواده  باعث بلوغ زود رس فرزندان است.

 

دکتر دالکی تاکید کرد: فرزندان را نباید تهدید تحقیر و یا کتک زد بلکه باید نقاط قوت بچه ها را پررنگ کنیم و به آنها قدرت استقلال را  بیاموزیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا