مقالات

زنان بخوانند؛ آسیب های بی توجهی به همسر

یک روانشناس خانواده درباره آسیب ها و مضرات بی توجهی زنان به همسرشان در زندگی مشترک، توضیحاتی داد.


به گزارش چنارنیوز نگین پیوندى نژاد روانشناس خانواده، درباره بى‌توجهى به همسر، اظهار کرد: مهمترین اصل در زندگی زناشویی وجود عشق و محبت است، برای حفظ یک زندگی سالم و شاد وجود یک رابطه توام با عشق و احترام لازم است.

این روانشناس خانواده تصریح کرد: برای آقایان ابراز علاقه و نشان دادن احساسات کار بسیار دشواری است، اما برعکس، خانم‌ها در نشان دادن علاقه راحت‌تر هستند. گاهی زنان، در برقراری ارتباط عاطفی با همسرانشان از باور‌های غلطی پیروی می‌کنند که در برخی از مواقع نه تنها موجب نزدیکی آن‌ها به همسرشان نمی‌شود بلکه آن‌ها را از یکدیگر دور می کند و به احساس تنهایی، غمگینی و جدا شدن از مرد دلخواه شان منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین اشتباه برخی از زنان در زندگی این است که حرف‌های دل خود را با همسرشان در میان نمی‌گذارند و رابطه خود را اینگونه تخریب می‌کنند، افزود: با حرف نزدن و نگه داشتن آن‌ها در دل خود، تا زمان زیادی دوام نمی‌آورید و بالاخره جایی منفجر می‌شوید پس به همسرتان مانند کسی که مسئول همه چیز است ننگرید و او را به عنوان یک مرد بپذیرید و به شخصیتش احترام بگذارید.

این روانشناس خانواده ادامه داد: دانش و آگاهی خود برای شناخت دنیای مردانه را بالا ببرید تا بتوانید همسرتان را بهتر بشناسید. شخصیت شوهرتان را بررسی کنید و دلایل تمایز او از سایرین را مورد توجه و تحسین قرار دهید.

پیوندی نژاد با بیان اینکه یکی از باور‌های اشتباهی که در بین زنان وجود دارد این است که آنان همیشه نقش یک دهنده را بازی می‌کنند و همسرشان فقط مصرف کننده است، اضافه کرد: این زنان می‌پندارند همیشه برای جذب همسرشان و گرفتن عشق و عاطفه بیشتر از او باید به او محبت و توجه افراطی کنند، در گوش او کلمات عاشقانه بگویند هدایایی برای مردشان بخرند و بهترین غذا‌ها را برای او تهیه کنند.

وی افزود: این رفتار‌های اشتباه باعث نمی‌شود تا مردتان بیشتر شما را دوست داشته باشد، زیرا در هر رابطه‌ای باید قانون دادن و گرفتن وجود داشته باشد. زنانی که بیشتر وقت خود را به ابراز محبت به مرد در رابطه می‌گذرانند و از او توقعی جز عشق ندارند در خطر نادیده گرفته شدن قرار دارند چرا که به قول قدیمی‌ها مرد‌ها مانند سایه هستند و هر چه قدر به آن‌ها نزدیک شوید از شما دور می‌شوند.

این روانشناس خانواده تصریح کرد: در مقابل در برابر این زنان، کسانی هستند که با بی توجهی به همسر خود، می‌خواهند محبت و عشق همسر خود را طلب کنند. حتما شماهم این جمله را شنیده اید: ” بهش محل نذاری اون میاد سمتت”، بی توجهی، آفت رابطه زناشویی است. اساس یک زندگی مشترک بر تعامل، توجه، محبت و احترام است.

پیوندی نژاد تصریح کرد: متاسفانه زمانی که زوجین، هنگام بروز مشکلات و مسائل زندگی بجای مشورت گرفتن از متخصص، از افراد غیر متخصص و ناآگاه کمک خواسته و نسخه‌های تجویزی آن‌ها را اجرا می‌کنند، در واقع زندگی مشترک‌شان را به سمت دره فروپاشی هدایت می‌کنند. شاید شما با بی توجهی می‌خواهید موضوعی را به همسرتان بفهمانید یا شاید واقعا توان و حوصله محبت و توجه را به هر دلیلی ندارید؛ اما بدانید که این راه حل مناسبی نیست؛ بنابراین سعی کنید از همان ابتدای زندگی، بی پرده و رک با همسرتان صحبت کرده و نگذارید تا یک مسئله کوچک، تبدیل به یک بحران شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا