دادگستری

با وساطت دستگاه قضایی شهرستان کوه چنار پرونده قتل عمدی منجر به صلح و سازش گردید

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری کوه چنار پرونده قتلی که در سال۹۶ و طی آن در یک نزاع جوانی به قتل رسید بود پس از ۵ سال با وساطت مسئولین قضایی، انجمن حمایت از زندانیان دادگستری کوه چنار، بزرگان و ریش سفیدان، خانواده مقتول اعلام گذشت و نسبت به قاتل رضایت دادند.

جلسات متعددی در سال گذشته و سال جاری به منظور ایجاد صلح و سازش و اخذ رضایت اولیای دم در محل دادگستری کوه چنار برگزار گردید که در نهایت در جلسه ای که در مورخه ۱۴۰۱/۲/۱۹ و با حضور ریاست دادگستری، دادستان، دادیار اجرای احکام کیفری و خانواده قاتل و مقتول برگزار گردید با رایزنی و وساطت مسئولین مذکور منجر به گذشت و صلح و سازش شد.

تقی زاده رئیس دادگستری با تقدیر و تشکر از تلاش های آقای آرش فیروزی دادیار اجرای احکام کیفری، انجمن حمایت از زندانیان دادگستری و دیگر افراد دخیل در پرونده‌های صلح و سازش افزود: خوشبختانه در چند ماه اخیر با تلاش های همکاران مجموعه دادگستری و معتمدین و بزرگان محلی ۲ پرونده قتل با گذشت و بخشش خانواده‌ها به عفو ختم شدند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان کوه چنار گفت: این اقدام خانواده اولیادم بسیار زیبا و ارزنده می باشد و می‌تواند الگوی برای ترویج فرهنگ عفو و گذشت باشد.

مولایی دادستان عمومی و انقلاب کوه چنار نیز گفت: رویکرد دادگستری همواره ایجاد صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم و تعامل منطقی و سازنده با همه نهادهای مردمی و سازمانی بوده و در همین راستا و با تلاش های صورت گرفته خوشبختانه از بدو ورود اینجانب هیچ گونه پرونده قتلی نداشته ایم و دو قصاص نفس نیز منجر به رضایت اولیای دم گردید.

دادستان کوه چنار افزود : بسیاری از خیرین و معتمدین به طریق مختلف از جمله با کمک به انجمن حمایت از زندانیان دادگستری نقش تاثیرگذاری در ختم پرونده‌ها از جمله پرونده های قتل به صلح و سازش ایفا نموده اند که مراتب قدردانی خود را از همه این بزرگواران اعلام می دارم.

شایان ذکر است پرونده مذکور در دیوان عالی کشور تائید و منتهی به قصاص قاتل گردیده بود که با ورود دستگاه قضایی منجر به صلح و سازش شد.

بیشتر بخوانید: پویش به حرمت علی می‌بخشم موجب آزادی ۲ محکوم به قصاص در قیروکارزین و کوهچنار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا