آموزش و پرورش

جلسه شورای انجمن اولیاء و مربیان شهرستان کوه چنار برگزار شد

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوه چنار جلسه شورای انجمن اولیاء و مربیان شهرستان کوه چنار با حضور دکتر خانم صبوری رئیس انجمن اولیاء و مربیان استان فارس در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

در این نشست رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان گفت:امروز همه ما برای آرامش دانش آموزان دغدغه مندیم که لازم است شورای انجمن اولیاء و مربیان از تمام ظرفیتهای خود در راستای خدمت به دانش آموزان و اولیاء استفاده کنندو نماینده اولیاءو مدیران در شوراها مشکلات را در جلسات ارائه و نتیجه و بازخورد ها را بررسی و نتیجه بخش باشد .

دکتر خانم صبوری گفت:باید در شوراها مشکلات آموزشی و پرورشی دانش آموزان و آسیب های موجود در خانواده ها و مشکلات تربیتی شناسایی و انعکاس داده شود و نتیجه لازم در مصوبات و اجرای آن صورت گیرد.وی گفت:از تک تک افراد عضو شورای انجمن بعنوان یک ظرفیت و پتانسیل باید استفاده شود و خود اعضا هم باید از مسئولین مطالبه گر باشند، باید تمامی دستگاه ها در رفع مشکلات شهرستان همت کنند.

ایشان افزود:یکی از رسالت‌های اصلی شورا ی انجمن توانمندی اولیا است .امروز آسیب ها و خطرات زیادی دانش آموزان و خانواده ها را تهدید می کند که باید مشکلات و آسیب ها شناسایی و بصورت محرمانه در اختیار اعضای شورا قرار گیرد تا شورا بتواند در جلسات در رفع آنها اقدام کنند .امروز باید با توجه به مشکلات موجود در جامعه تاب آوری خانواده ها را بالا ببریم.

دکتر صبوری گفت:اولیا و معلمان منابع لازم را جهت آگاهی و آموزش تربیتی فرزندان خود لازم دارند امروز در فضای سامانه شاد در کانال انجمن مطالب بسیار خوب و کوتاهی هست که لازم است ترتیبی اتخاد شود که همه اولیا در این کانال عضو شوند همچنین اشتراک خانواده ها در مجلات پیوند می تواند خیلی از مشکلات خانواده ها را برطرف کند که نیاز است مدیران ترتیبی اتخاد نمایند تا اکثر اولیا عضو مجلات باشند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان استان گفت:امروز باور دینی دانش آموزان نسبت به گذشته کمرنگتر شده باید هویت دینی دانش آموزان قوی شود که اداره کل برنامه ریزی کرده تا وبینار آموزش خانواده ها هر پنج شنبه در ساعت ۱۰ صبح از طریق کانال های انجمن و فارس فرهنگی بصورت هماهنگ استانی پخش شود که همه می‌توانند استفاده کنند.

کتر خانم صبوری به آموزش مدرسان خانواده اشاره نمود و گفت:شهرستان کوه چنار در چند حیطه مشکلات و آسیب هایی دارد که لازم است مدرسین شهرستان آموزش های لازم را جهت ارتقا علمی خود داشته باشند که اداره کل آموزش مدرسان خانواده را بصورت استانی در آذر ماه برنامه ریزی نموده تا مدرسان آموزش لازم را داشته باشد وشما بعنوان نمایندگان اولیا و معلمان . اولیا را تشویق کنید که مستمر در کلاس های آموزش خانواده شرکت کنند.

همچنین در این نشست رئیس اداره امورتربیتی و مشاوره و آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت : آنچه از مطالعه تحقیقات بدست آمده . از ۷راهکاری که برای کنترل آسیب ها موثر دانسته اند . رویکرد آموزش بعنوان رویکرد اول توانسته موثر باشد و آسیب ها را کنترل کند و اثربخشی آن می‌تواند به یک مهارت تبدیل شود
دکتر وفایی گفت:آسیب ها باید شناسایی و نیاز سنجی شود تا با استفاده از مدرسین توانمند در رفع آن اقدام شود آسیب‌ها در جامعه ریشه دوانده و روز به روز گسترده تر میشود و برنامه های ارائه شده هم متناسب با نیازهای این آسیب ها نیست و همه باید کمک کنیم و تلاش کنیم تا مشکلات و آسیب‌های موجود در جامعه را کنترل کنیم

در این نشست کارشناس مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان فارس آقای ذاکری بر آموزش مدرسان آموزش خانواده و ساماندهی مشاوران و برنامه ریزی بر اجرای کلاس های آموزش خانواده ها تاکید نمود.

بیشتر بخوانید: آیا پروژه‌های راه مواصلاتی در کوه‌چنار شتاب می‌گیرد؟ / منتظر گام‌های عملی هستیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا