کوه‌چنارنماینده شهرستان

آیا پروژه‌های راه مواصلاتی در کوه‌چنار شتاب می‌گیرد؟ / منتظر گام‌های عملی هستیم

به گزارش چنارنیوز، جاده‌های راه‌های مواصلاتی مناسب در هر منطقه‌ای در توسعه آن منطقه نقش مهمی ایفا می‌کند، حضور گردشگران، صادرات و واردات کالا و محصولات کشاورزی و … همگی از طریق راه‌های مواصلاتی مناسب امکان‌پذیر است.

قائمیه مرکز شهرستان کوه‌چنار با وجود موقعیت خاص جغرافیایی در مسیرترانزیتی با بوشهر، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و فارس محلی برای تردد، صادرات و ترانزیت کالا به استان‌های همجوار و بندر و بالعکس است.

سال‌هاست که از برنامه‌ها برای احداث باند دوم دشت ارژن ابوالحیات و همچنین چهارخطه کردن قائمیه راهدار سخن به میان می‌آید اما حرکت آنقدر کند و لاک‌پشتی است که کارهای انجام شده چندان به چشم نمی‌آید و کمتر هفته‌ای است که خبری ناگوار از وقوع حادثه‌ای دلخراش در این مسیر دو طرفه و پر پیچ و خم شنیده نشود و خانواده‌ای داغدار مرگ عزیزی نشود.

شهرستان کوه‌چنار با توجه به پتانسیل‌های بالقوه موجود در حوزه‌های مختلف اقتصادی نیازمند راه‌های استاندارد و بزرگراه‌های امن برای حمل و نقل آسان و سریع بوده و طبق گفته مسؤولان در طی سال‌های اخیر اقدامات مناسبی انجام یافته اما با توجه به اینکه این شهرستان در این حوزه با ضعف بسیاری مواجه است از این رو نیاز به تلاش بیش از پیش و عملی مسؤولان برای حل این ضعف‌ها وجود دارد.

روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوه‌چنار خبر از پیگیری و بررسی این موضوع در نشست دکتر فریدون عباسی نماینده مردم این حوزه انتخابیه با وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم جهت راه کارهای تامین منابع مالی پروژه های منطقه راه و شهرسازی کازرون و کوه‌چنار داده است.

در این اطلاعیه آمده است: دکتر فریدون عباسی جهت سرعت بخشی به پروژه های منطقه کازرون و کوه‌چنار و حل مشکلات طرح های عمرانی حوزه وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه حضور و در دیدار با مهندس رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی دولت سیزدهم خواستار پیگیری هرچه سریع‌تر مشکلات این منطقه شد.

همچنین در این اطلاعیه گفته شده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار پس از بررسی کلیه پروژه ها، خواستار تسریع در پروژه های نیمه تمام از جمله پروژههای تونل محرم، چهار خطه راهدار-قائمیه، بیمارستان ۲۱۷ تخته خوابی، چهارخطه بالاده به کازرون، پروژه بالاده-شیراز ،باند دوم دشت ارژن ابوالحیات، آغاز به کار روند اجرایی را آهن شیراز، کازرون، خوزستان، اقدام لازم جهت تکمیل مطالعات تونل مقاومت و سایر پروژههای نیمه تمام منطقه کازرون وکوهچنار شد.

گفته شده رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام همکاری دستور جدی در حل مشکلات پروژه ها و تسریع در عملیات اجرایی این پروژه ها را صادر کرده است

روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوه‌چنار در ادامه موارد زیر را مطرح کرده است؛ این نشست که با ۱۶ درخواست از سوی دکتر عباسی همراه بود، موضوعات اساسی پروژه ها از جمله تامین منابع مالی مختلف جهت برون رفت از وضعیت اقتصادی موجود پروژه ها و سرعت بخشی و کم کردن موانع موجودطرح های عمرانی مورد ارزیابی و تصمیم گیری لازم قرار گرفت.

از جمله پروژه هایی که دردستور کار این جلسه قرار گرفت و با رایزنی های دکتر عباسی وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را جهت تسریع صادر کرد به شرح ذیل است:

  1. پیگیری وضعیت تونل مقاومت و تونل محرم
  2. پیگیری تامین زمین جهت طرح مسکن جهش مسکن و خانه اولی ها
  3. بهسازی و ایمن سازی و روکش راههای روستای و اصلی و شهرهای منطقه کازرون وکوهچنار
  4. تامین اراضی شرکت های دانش بنیان
  5. طرح توانمند سازی بافت های فرسوده شهری
  6. تکمیل ورودی شهر قائمیه
  7. حل مشکل اراضی شهر نودان
  8. تسریع در پروژه چهار خطه راهدار-قائمیه
  9. تسریع در عملیات پروژه بیمارستان ۲۱۷ تخته خوابی
  10. تسریع در عملیات پروژه های چهارخطه بالاده به کازرون، پروژه بالاده-شیراز و باند دوم دشت ارژن ابوالحیات
  11. آغاز به کار روند اجرایی را آهن شیراز کازرون خوزستان

بیشتر بخوانید: دشنه سودجویان بر قلب زخم خورده بلوط های کوه‌چنار/دستگیری عاملین سودجو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا