محیط زیست

همایش عمومی کاشت نهال و بذر درختان جنگلی در کوه‌چنار برگزار می‌گردد

شریف محمدی مسئول انجمن کوه‌یاران کوه‌چنار در گفتگو با چنارنیوز با اعلام این خبر از آماده شدن کوه‌چناری‌ها برای کاشت بذر بلوط برای احیای جنگل‌های بلوط این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه روز جمعه ۳۰ دی ساعت هشت صبح در منطقه تنگه مادیانی تل میلک با هدف فرهنگ سازی و نگهداری از منابع طبیعی و زاگرس زیبا برگزار می شود.

مسئول انجمن کوه‌یاران کوه‌چنار با بیان اینکه شرکت عموم مردم در این برنامه آزاد است گفت: در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله آتش سوزی جنگلها و مراتع، چرای بی رویه دام ها، آفات و بیماری های مختلف بخش اعظمی از جنگل ها و پوشش سبز زاگرس از بین رفته است که نیاز به احیا دارند.

وی اظهار امیدواری کرد که با انجام این کار بتوانیم یک فرهنگ سازی را در بین اقشار مختلف مردم پیاده کنیم که هر ایرانی بتواند حداقل سالانه یک درخت به طبیعت بازگرداند، چرا که حفاظت از منابع طبیعی یک امر واجب است که همه ما باید در قبال آن احساس مسئولیت کنیم و این ارث ماندگار را به نسل های آینده انتقال دهیم.

محمدی با بیان اینکه ساعت شروع برنامه ۸ صبح است گفت: بذر مورد نیاز تهیه شده است و همچنین آموزش کاشت بذر در همان روز انجام خواهد شد و با توجه به موقعیت مکانی و همچنین طبیعت زیبای محل برنامه، حضور دوستان و همشهریان گرامی بصورت خانوادگی بلامانع میباشد.

مسئول انجمن کوه‌یاران کوه‌چنار گفت: افرادی که می‌خواهند در این برنامه شرکت کنند بهتر است با خود آب آشامیدنی، صبحانه و میوه و تنقلات، زیرانداز، بیلچه یا کلنگ ویا هر گونه وسیله قابل استفاده جهت کندن زمین، کفش و لباس کوهنوردی یا ورزشی با خود بیاورند.

وی افزود: شهرستان کوه‌چنار از عرصه‌های منابع طبیعی ویژه و منحصر به ‌فردی برخوردار بوده که نیاز است شهروندان در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

این دوستدار طبیعت کمبود نیروی حفاظتی را یکی از مشکلات اساسی منابع طبیعی شهرستان برشمرد و خاطرنشان ساخت: مشارکت را باید با کمک مردم انجام داد اما بایستی برای مردم انگیزه ایجاد کرد.

محمدی اظهار داشت: هم اکنون صدها خانوار دامدار در شهرستان به پوشش گیاهی منطقه وابسته هستند که اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود می ‌تواند یک تهدید برای ادامه حیات مراتع و منابع طبیعی باشد.


بیشتر بخوانید: کشت چغندرقند برای اولین بار در کوه‌چنار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا