آموزشاجتماعیمقالات

اثر مخرب مادران بداخلاق و بدرفتار در آینده دخترانشان

مادران الگوی دخترها هستند پس رفتارهای مادران بر زندگی آینده دختران تاثیر گذار است و دخترای دارای مادر بد اخلاق آینده خوبی نخواهند داشت.


چنارنیوز/فقط نام مادر و داشتن یک چهره مادرانه کافی نیست . برای دختران، به خصوص آن هایی که به مادران خود نگاه می کنند و از آنها الهام می گیرند، داشتن مادری که تحقیرشان می کند، می تواند برای آینده شان بد و مضر باشد . دانستن انواع مشکلاتی که دختران دارای مادران بد دارند، بسیار مهم است.

دختران دارای مادران بد در آینده چه مشکلاتی خواهند داشت؟

۱- آن ها عدم توانایی اعتماد دارند :

این دسته از مادران ، دختران خود را به خاطر واکنش نشان دادن طبق روش های خاصی سرزنش می کنند و این دختران دیگر احساسات واقعیشان را به افراد دیگر نشان نمی دهند .احساس خیانت دیدن از فردی که باید به او تکیه کنند، باعث می شود این دختران اعتماد به نفس کمتری نسبت به افراد دیگر داشته باشند .

۲- آن ها ممکن است فاقد اعتماد به نفس باشند :

بزرگ شدن با مادرانی که به طور مداوم از فرزندانشان انتقاد می کنند و آن ها را نادیده می گیرند، باعث می شود دخترانشان باور کنند که کلمات مادرشان، کلمات محبت آمیز است . آن ها ممکن است فکر کنند که هنر و استعدادشان چیزی نیست که به آن ها افتخار کنند و باور دارند که چیز های زیاد مهمی نیستند .

سرزنش کردن

۳- آن ها ممکن است احساس کنند که لیاقت عشق را ندارند :

اگر مادرانی که خودشان فرزندانشان را به دنیا آورده اند و بزرگشان کرده اند، دوست داشتن آنها را دشوار بدانند ، مشخص است که آن فرزندان احساس کنند واقعاً سزاوار عشق نیستند .آن ها احساس می کنند که هیچ کس نمی تواند دوستشان داشته باشد زیرا شکسته شده اند و ارزش دوست داشته شدن را ندارند .

بیشتر بخوانید:زنان بخوانند؛ آسیب های بی توجهی به همسر

۴- آن ها نمی توانند ” نه ” بگویند :

دختران مادران بد دهان قادر به رد درخواست و لطف ها نیستند زیرا عادت کرده اند کارهایی که از آن ها درخواست می شوند را انجام دهند تا توسط مادرشان پذیرفته شوند . آن ها فکر می کنند که انجام کارها برای دیگران طبیعی است حتی زمانی که خودشان نمی خواهند و فقط برای خوب دیده شدن جلوی دیگران انجامشان می دهند .

۵- آن ها ممکن است احساس کنند که به هیچ جایی تعلق ندارند :

مادران بد باعث می شوند که دخترانشان را از احساس تعلقشان محروم کنند . دخترهایشان احساس می کردند خانه شان برای آن ها معنایی ندارد. آن ها احساس امنیت نمی کردند و برایشان دشوار است تصور کنند که به جایی از دنیا تعلق دارند .

دعوا کردن فرزند

تاثیر مادر بد رفتار داشتن بر آینده دختران

۶- آن ها در ایجاد روابط مشکل خواهند داشت :

بدون عشق مادرانشان، این دختران ممکن است برای حفظ دوستی نزدیک و به خصوص با دخترهای دیگر مشکلاتی پیدا کنند . آن ها حتی ممکن است سعی کنند دیگران را راضی کنند تا به جای اینکه در رابطه ای سالم بمانند، از هم جدا شوند.

۷- احساس ترس از شکست می تواند روی آن ها تسلط پیدا کند :

دخترانی که در زمان کودکیشان کلمات و رفتارهای منفی دیدند ، از تلاش برای هر کاری می ترسند . آن ها می ترسند همان رد شدن هایی که از مادران خود می دیدند را باز ببینند و به این دلیل دخترانی که عشق ندیدند اصولا موفق نمی شوند .

۸- در دیدن خود واقعیشان مشکل دارند :

چون آن ها مادرانی دارند که همیشه می گویند که چقدر کوچک و بی اهمیت هستند، تعجبی ندارد که خودشان را مانند صحبت های مادرشان ببینند . آن ها فکر می کنند که هیچ سودی برای تلاش کردن وجود ندارد زیرا مادرانشان به آن ها خواهد گفت که قادر به انجام هیچ کاری نیستند . آن ها ممکن است زمانی که به آینه نگاه می کنند به نظرشان خیلی زشت باشند ، چون یک نسخه تحریف شده از خودشان را می بینند .

تحقیر کودک

۹- آن ها می توانند بسیار حساس باشند :

این دخترها می توانند نسبت به کوچک ترین نظرات و حالات که هر کسی که به آن ها اشاره می کند، حساس باشند. در مورد مسائل خیلی فکر می کنند و دائما نگران هستند و احتمالاً به این دلیل است که آنها توسط مادرانشان بخاطر واکنش به هر چیزی واکنش دیده اند و به چنین رفتاری عادت کرده اند .

۱۰- آن ها ممکن است برای انتخاب دوستان و شرکایی که سمی نیستند دچار مشکل شوند :

طبیعی است که انسان بخواهد نوع مشابهی از رابطه یا دوستی را بازسازی کند که شبیه رابطه آشنای خانواده اش است اما این برای دختران با این نوع مادران بد است زیرا آن ها به احتمال زیاد می خواهند رابطه ای با افرادی داشته باشند که برایشان خوب نیستند. آن ها بسیار مشتاق خواهند بود که دیگران را شاد کنند و احتمالا دیگران هم از این خصوصیت آن ها سوء استفاده خواهند کرد .

۱۱- آن ها ممکن است احساس نا امنی بکنند :

کودکانی که از نظر عاطفی آسیب پذیر هستند احساس نا امنی می کنند زیرا گاهی اوقات ارتباطی که می خواهند را دریافت نخواهند کرد و به دست نمی آورند . با بزرگ شدن ، برخی از این دختران به طور کامل از صمیمی شدن دوری می کنند، در حالی که برخی از آن ها سخت برایش تلاش می کنند اما هرگز احساس نگرانی و ناامنی را نمی توانند از خودشان دور نگهدارند .

تحقیر کودک

آینده دخترانی که مادر بداخلاق دارند

۱۲- آن ها ممکن است هرگز باور نکنند که می توانند موفق شوند:

داشتن مادرانی که هر وقت سعی می کردند به چیزی برسند آن ها را تمسخر می کردند ، باعث می شود این دختران احساس کنند که به اندازه کافی خوب نیستند تا در هر کاری موفق شوند . آن ها معتقدند داستان های موفقیت هرگز نمی توانند برایشان رخ دهند و عملی شوند .

۱۳- به دلیل اینکه دیگران با آن ها بد رفتار می کنند ، خودشان را سرزنش خواهند کرد :

چنانچه در نمناک گفته ایم انکار و سرزنش کردن خود کار آسان تری است زیرا پس از آن می توانند نسخه ای از خودشان باشند که مردم می پذیرند . به هر حال مادرانشان بارها به آنها این موضوع را گفته اند و آن ها فکر می کنند که اگر مادرانشان با آن ها رفتار بدی داشته ، مطمئناً دیگران نمی توانند طی همین روند سرزنش شوند و احتمالا همه چیز تقصیر خودشان است .

۱۴- آن ها قادر به رها کردن روابط سمی نیستند :

برای این دخترها رها کردن افراد بسیار مشکل است ، مهم نیست که رابطه آن افراد با خودشان چقدر بد است . آن ها بر این باورند که اگر به اندازه کافی تلاش کنند می توانند رابطه را ثابت و خوب کنند . به همین دلیل است به افرادی که آن ها را آزار می دهند برمی گردند، حتی اگر زمانی که از آن ها دور می شوند، زندگیشان بهتر شود .

۱۵- آن ها معتقدند که عشق یک معامله است :

برای این دختران عشق مشروط است . رفتار مادرشان به آن ها یاد داده که عشق باید به دست آید و می تواند از بین برود. آن ها همیشه سعی خواهند کرد برای کسی که دوستش دارند ، التماس کنند و به آن ها متوسل شوند و فقط برای اینکه احساس عشق کنند .

منبع/نمناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا