اخبار ویژهکوه‌چنار

وعده بهره برداری از بزرگراه دشت ارژن به تنگ ابوالحیات رفت برای آذر ماه

به گزارش چنارنیوز، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: قطعات اول و دوم طرح راه سازی دشت ارژن به ابوالحیات به طول ۲۵ کیلومتر بود که ۳ کیلومتر آن افتتاح شده و ۲۲ کیلومتر از راه باقی مانده آن در آذر افتتاح می‌شود.

او تصریح کرد: مسیر دارای ۲ تونل به طول‌های ۴۵۰ و ۱۸۰ متر است و دو گالری به طول‌۳۵۰ متر است که با افتتاح مسیر دشت ارژن به ابوالحیات تبدیل به دو باند می‌شود.

زاهدی ادامه داد: مهمترین مزایای افتتاح طرح افزایش ایمنی و کاهش تصادقات بواسطه جداشدن مسیر رفت و برگشت و کاهش زمان سفر و افزایش ظرفیت محور به خصوص برای نقل و انتقالات استان بوشهر است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس افزود: ساخت این جاده از سال ۱۳۹۳ با تجهیز کارگاه و افزایش اعتبار سرعت گرفت که از آن زمان تا کنون حدود ۸ سال در این محور راه سازی ادامه دارد.

او اضافه کرد: کمبود اعتبار، گران شدن مواد اولیه و شیوع بیماری کرونا از عمده مشکلات اجرایی این طرح بود که روند اجرای آن با تاخیر مواجه کرد.

زاهدی اظهار کرد: برای این طرح در حال حاضر بیش از هزار میلیارد ریال هزینه شده که ابتدا در این طرح دو پیمانکار مشغول به کار بودند، اما پارسال همه طرح به یک پیمانکار واگذار و تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.

او با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود این طرح در آذرماه امسال به بهره برداری کامل برسد گفت: تامین مواد اولیه برای بهره برداری به موقع این طرح ضروری است که با افتتاح آن امکان تردد از مسیر‌های خوزستان، بوشهر به فارس و بالعکس تسهیل می کند.

بیشتر بخوانید: شروع به کار نمایندگی دفتر ثبت احوال در کوه‌چنار/ به زودی ثبت احوال نیز به طور کامل مستقل می‌شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا