اخبار ویژهفرهنگیکوه‌چنار

رسانه روشنگری؛ از جهاد مجازی جهانی تا تقسیم شادی در بین خانواده‌های زندانیان

گروه جهادی رسانه روشنگری، یکی از ۳ گروه فعال در شهرستان کوه‌چنار است که تا کنون اقدامات جهادی بسیار چشمگیری به ویژه برای آزادی زندانیان انجام داده‌ است


به گزارش چنارنیوز به نقل از فارس، مرور فعالیت‌ گروه‌های جهادی در هر فضا و هر نقطه‌ای که باشند، بیانگر این است که لزوم اعتماد و واگذاری امور به جوانان بسیار ضروری و لازم است؛ چرا که حضور جوانان آتش به اختیار جهادگر، در هر موقعیتی گره‌گشاست و این مهم در کارنامه تمام گروه‌های جهادی در استان فارس ثبت  و اثبات شده و قابل ستایش است.

به کوه‌چنار می‌رویم، شهرستانی در غرب فارس با ۵۴٬۸۷۶ نفر جمعیت و دارای دو بخش مرکزی و کوهمره نودان با مرکزیت شهر قائمیه.

بیستمین شهرستان پر جمعیت استان فارس که زمان زیادی از تفکیکش از کازرون نمی‌گذرد و وجه تسمیه آن نیز به نام دو بخش کوهمره و چنارشاهیجان(مرکزی) برمی‌گردد.

شهرستانی که برخی از اداره‌های آن هنوز مستقل نشده و بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مردمی نیز در ابتدای راه است.

اما با وجود این نکات، با جستجو در میان فعالیت‌های فرهنگی و جهادی که در این شهرستان انجام می‌شود؛ به گروهی رسیدیم که جهاد را در سبک و قالبی خاص و در میدانی متفاوت دنبال می‌کنند.

یک گروه که سال‌ها بدون اسم و عنوان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و محرومیت زدایی، به عنوان یک نمونه موفق آتش به اختیار، فعالیت می‌کنند.

جوانانی که راه حل مشکلات را در همبستگی و حضور مردم در صحنه می‌بینند و معتقدند مردم با اعتماد و همبستگی از قوی‌ترین توانمندی‌ها، بدون تکیه به مسؤولان، برخوردارند.

برای آشنایی بیشتر با این گروه و فعالیت‌شان، به سراغ مجتبی میرزایی مسؤول گروه جهادی رسانه روشنگری رفتیم.

نام گروه برایم سوال برانگیز بود و میرزایی ۳۵ ساله که از مدافعان حریم زینبی در سوریه نیز می‌باشد در مقدمه توضیحاتی گفت: از سال ۹۰ بدون اسم و عنوان با جمعی از دوستان فعالیت‌های فرهنگی و کمک‌های مردمی را شروع کردیم.

با اینکه این جهادگر جوان از توضیح در مورد برخی فعالیت‌ها خودداری می‌کرد؛ ولی باز از جزئیات می‌پرسیدم و در ادامه چنین گفت: فعالیت‌ها متنوع بود، از دستگیری از فقرا و توزیع بسته‌های معیشتی و دارو گرفته تا رفع نیازهای موردی مثل یخچال و بخاری و کولر و….

از حضور خود و چند نفر از دوستان جهادگرش در سوریه گفت: بسیار پیگیر بودیم و چون نیروی نظامی و سپاهی نبودیم خیلی طول کشید تا اینکه شب یلدای سال۹۴ موفق به اعزام و حضور در عملیات آزادسازی دو شهر مهم نبل و الزهرا در سوریه شدیم.

میرزایی ادامه داد بازگشت از سوریه آغاز تازه‌ای برای ما بود، هیأت فاطمیون کوه‌چنار، با همت دوستانم راه‌اندازی شد و دامنه فعالیت ما گسترده‌تر شد.

فعالیت این گروه از ساخت و تعمیر منازل محرومان منطقه و کمک‌ به فقرا و نیازمندان فراتر می‌رود و در سیل اهواز و شیراز نیز حضور پررنگی داشتند.

یک کانال  در بستر مجازی که در پیام‌رسان‌های مختلف فعلیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر بیش از۶۰ هزار عضو از سراسر جهان دارد و خروجی آن، فعالیت جهادی در فضای حقیقی است. مجتبی میرزایی که پیش از این نیز فعالیت‌های رسانه‌ای داشته، پیگیر مطالبات مردمی در فضای مجازی نیز می‌شود تا اینکه کانال رسانه روشنگری را راه‌اندازی می‌کند.

این نکته برایم جالب بود؛ مشارکت اعضا از سراسر جهان؟!؟ و میرزایی در پاسخ به سوال و تعجبم گفت: ما در ابتدا همه مناسبت‌های ملی و مذهبی را با عناوین خاص معرفی می‌کردیم و از مردم می‌خواستیم برای کمک به نیازمندان و رفع نیازهای آنان، مشارکت کنند مثلا یلدای مؤمنانه و….

وی افزود: دوستان مجازی ما روزبه‌روز بیشتر شدند و در حال حاضر ما از کشورهای همسایه مثل قزاقستان گرفته تا لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا و حتی استرالیا و برخی ایالت‌های آمریکا نیز عضو خیر و همراه داریم.

از نوع فعالیت پرسیدم و اینکه حضور این اعضا در فضای مجازی چه تاثیری در پیشبرد فعالیت‌ها دارد،میرزایی گفت: ما چند سال در کربلا موکب علی‌بن حسین قائمیه را برپا می‌کردیم و نذورات مردمی را در موکب به زائران می‌رساندیم.

مسؤول گروه جهادی روشنگری ادامه داد: از مرداذ سال گذشته روزی به دادگاه رفتم و با دیدن افراد زندانی به این فکر فرو رفتم که چرا تا کنون برای زندانیان برنامه‌ای نداشتیم و با توجه به بسته شدن مرزها و تعطیلی موکب، تصمیم گرفتیم که هزینه‌های موکب را برای آزادی زندانیان خرج کنیم.

میرزایی گفت: فراخوان زدیم و با هماهنگی زندان، از مردم خواستیم که هزینه‌ها را صرف آزادی زندانیان کنیم و نیت ما ۳ نفر زندانی بود، ولی با استقبال مردم این تعداد به ۱۷ نفر رسید و همین امر مقدمه تشکیل انجمن حمایت از زندانیان به صورت مستقل در شهرستان کوه‌چنار شد و تا کنون۴۰ نفر زندانی آزاد شده که این افراد از شهرستان‌های شیراز، کازرون و ممسنی هستند.

فعالیت‌ها در امور قضایی و زندانیان ادامه دارد و علاوه بر این، پا درمیانی در پرونده‌های مختلف هم از جمله فعالیت‌های این گروه است.

جهاد کوه‌چناری گفت: کمک‌ها به زندانیان جرایم غیر عمد است، عده‌ای که به خاطر جریمه و غالبا با مبالغ خیلی کم در زندان مانده بودند.

 وی با لبخندی از سر آرامش ادامه داد: همین امروز هم فردی که ۶ سال و نیم به خاطر مشکل مالی در زندان است، با راضی کردن شاکیان و پرداخت بدهی‌های این فرد با هماهنگی ستاد دیه آزاد خواهد شد

میرزایی در مورد واکنش مردم هم گفت: اولین کاری است که بعد از انجامش، یک نفر منتقد نداشتم هر چند پیش از این برای هر کاری مردم اعتراضاتی به فعالیت‌های فرهنگی داشتند و الان به لطف خدا و آبرویی که از حضرت زینب(س) داریم همه اقشار با ما همراهی می‌کنند و حتی افرادی که اصلا اهل کار خیر نبودند نیز الان به جمع خیرین ما پیوسته‌اند.

در حال حاضر گروه جهادی رسانه روشنگری کوهچنار، ۱۵ نفر عضو ثابت دارد و بیش از۴۰ نفر خیر که به صورت ثابت کمک‌های ماهیانه را از ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان به صورت ماهیانه برای گروه ارسال می‌کنند.

میرزایی در پایان گفت: مردم با وجود مشکلات قوی‌ترین هستند و با همت مردم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

یکی از مهمترین توصیه‌های میرزایی به جوانان و فعالان فرهنگی و دغدغه‌مندان این بود که حرکت کنیم و منتظر مسؤولین نمانیم و
بی تفاوت نیاشیم و با هر توانی برای حل مشکلات مردم ورود کنیم 

دغدغه‌مندان امور زندانیان می‌توانند برای همراهی با این گروه با شماره ۰۹۱۷۸۲۲۶۱۷۱ تماس و گامی در مسیر آزادی زندانیان بردارند.

بیشتر بخوانید:
غاز به کار پروژه احداث چمن مصنوعی محله اردشیری همزمان با هفته دولت
حال پریشان دریاچه پریشان بزرگترین دریاچه آب شیرین خاورمیانه+عکس و فیلم
مجموعه دولت در زمینه خدمات رسانی به کوه‌چنار بخصوص در حوزه درمان باید تلاش بیشتری کند


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا