بهداشت و درمانهلال احمر

استقرار کاروان سلامت و درمان اضطراری در روستای کنده‌ای

سید محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار با اشاره به هفته هلال احمر گفت: خدمات مختلفی در این هفته به مناطق محروم شهرستان انجام گرفت که یکی از این فعالیت ها استقرار کاروان سلامت و درمان اضطراری در روستای کنده‌ای با جمعیتی حدود هزار نفر است.

استقرار کاروان سلامت و درمان اصظراری در روستای کنده‌ای

وی توجه ویژه به مناطق محروم را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت : رفع دغدغه ها و مشکلات مناطق محروم در دستور کار و اولویت دستگاه های اجرایی و نهادهای متولی امر قرار گیرد.

درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره برنامه‌های متنوع این جمعیت در هفته هلال احمر گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این هفته همزمان با سراسرکشور برگزار شد درمان اضطراری بود که در شهرستان کوه‌چنار در روستای محروم کنده‌ای برگزار شد.

وی با بیان اینکه تیم درمان اضطراری و کاروان سلامت که شامل پزشکان متخصص و عمومی، ماما، بینایی سنجی، اعصاب و روان، دندانپزشک، کارشناس تغذیه و… بودند گفت: ۴۵۰ نفر از اهالی این روستا را تحت پوشش درمانی خود قرار دادند.

استقرار کاروان سلامت و درمان اصظراری در روستای کنده‌ای

درویشی با بیان اینکه هلال احمر در بحث کاروان سلامت یکی از سازمان‌های فعال است گفت: در استان فارس ۳۰ کاروان سلامت به مناطق مختلف کم‌برخوردار و محروم استان اعزام کردیم.

بیشتر بخوانید: دیدار فرماندار شهرستان کوه‌چنار با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان

وی ادامه داد: این کاروان ها هم یک آمادگی و هم تمرینی برای استفاده از آن در شرایط واقعی در روستاهای دوردست است که توان کمتری برای مراجعه به شهر دارند است.

استقرار کاروان سلامت و درمان اصظراری در روستای کنده‌ای

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با بیان اینکه تیم‌های سحر (ساماندهی حمایت‌های روانی اجتماعی و فرهنگی) این سازمان نیز در روستای کنده‌ای حضور داشت اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، نقاشی، و همچنین اجرای برنامه های شاد و متنوع از برنامه‌های این تیم بود

سرهنگ پاسدار روح‌اله خلیلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کوه‌چنار نیز با اشاره به هفته بسیج سازندگی گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی ۳۰ گروه جهادی از سپاه ناحیه به مناطق کم برخوردار اعزام شدند.

وی افزود: برنامه‌های گروه‌های جهادی در هفته بسیج سازندگی در مناطق کم برخوردار شهرستان کوه‌چنار درعرصه بهداشت و سلامت پزشکی، فرهنگی، کشاورزی، عمرانی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی و کمک‌های مومنانه انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا