فرمانداری

۷۵۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری کوه‌چنار ذخیره شد

به گزارش چنارنیوز، محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه ساخت سدهای آبخیزداری لازمه این شهرستان است گفت: همه ساله در فصل بارندگی حجم زیادی از آب‌های مناطق بالادستی به این شهرستان سرازیر و به دریا می ریزد که در صورت احداث سد، میلیون‌ها مترمکعب آب ذخیره سازی خواهد شد.

وی اظهارداشت: در فصل بارندگی، روان آب با حجم زیادی از طریق رودخانه‌های فصلی این شهرستان به دریا می ریزد که اگر سد مناسبی در بالادست احداث شود، از خسارت میلیاردها تومان به اماکن و تاسیسات در منطقه پیشگیری کرده و نگرانی‌های کمبود آب را در منطقه برطرف خواهد کرد.

محمود هاشمی فرماندار شهرستان کوهچنار

فرماندار شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه چندین پروژه آبخیزداری در این شهرستان اجرا و تکمیل شده است، از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس خواست احداث پروژه‌های جدید آبخیزداری در اولویت و دستور کار خود قرار دهد.

نماینده عالی دولت در شهرستان کوه‌چنار با تاکید بر انجام پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان گفت: پروژه آبخیز داری الیاس آباد در سه ماه تکمیل و به بهره برداری رسید.

هاشمی ادامه داد: با اعتباری که برای بند آبخیزداری تنگ‌شیب گذاشتیم و تفاهمی که با بنیاد برکت برای تامین اعتبار داریم این پروژه نیز تکمیل خواهد شد که با بهره‌برداری از آن ۷۷ حلقه چاه بصورت مستقیم از این بند تغذیه خواهند شد.

هاشمی گفت: تغذیه مصنوعی سمغان نیز با اعتبار مدیریت بحران گسترش و تکمیل خواهد شد تا بتوانیم از هدر رفت آب و سیلاب جلوگیری کنیم.

فرماندار شهرستان کوه‎چنار با بیان اینکه آبخیزداری در شهرستان راهی است که باید تداوم داشته باشد تاکید کرد: در کمیته برنامه‌ریزی نگاه و توجه خاصی به پروژه های آبخیزداری این شهرستان خواهیم داشت.

به گزارش چنارنیوز، مدیریت سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش نفوذ آب در خاک و تغذیه آبخوان‌ها، حفظ منظر و تنوع زیستی اکوسیستم حوزه، کاهش خسارات مالی و جانی به جوامع پایین دست، توانمندسازی جوامع محلی و افزایش معیشت خانوارهای روستایی، کاهش وابستگی به منابع طبیعی و افزایش تولید در واحد سطح اراضی و بهره برداری بهینه از حوزه آبخیز بر اساس توان و ظرفیت در راستای توسعه پایدار از مهمترین اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

فرماندار شهرستان کوه‌چنار گفت: برگزاری پیاده روی خانوادگی، مسابقات ورزشی، اختصاص وقت زمین چمن و سالن ورزشی به بانوان، تجلیل از مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرستان ، برگزاری نشست تبیین مقام زن از منظر اسلام و قرآن و از نظر روانشناسی با حضور صاحب نظران این حوزه، اختصاص زنگ انشای تمامی مدارس شهرستان به موضوع “زن و جایگاه او در اجتماع” از جمله برنامه های هفته گرامیداشت هفته زن است.

بیشتر بخوانید:در راستای تکریم خیرین نیک اندیش، از خیّر هلال احمر کوه‌چنار تجلیل شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا