اجتماعیاخبار ایرانفضای مجازیکازرون

راهی جز استفاده از فضای مجازی و شفافیت در تمام مسائل نداریم/ برای استقلال و آزادی هزینه داده‌ایم/ فضای مجازی جامعه را مطالبه‌گر کرده است

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه فضای مجازی جامعه را مطالبه‌گر کرده است، گفت: شفاف صحبت نکردن مسئولان با مردم مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کرده است.


به گزارش چنارنیوز، حسین رضا زاده با حضور در دفتر خبرگزاری «ایلنا» در استان فارس شرایط فعلی جامعه در تمامی زمینه‌ها را نیاز به شفاف سازی دانست و عنوان کرد: در شرایط فعلی کمتر کسی به صورت شفاف به مردم گفته که کشور در حال پرداخت هزینه‌های استقلال و آزادی است.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان در مقاطع حساس با سکوت و وارونه جلوه دادن مسائل باعث گمراهی مردم می‌شوند، تاکید کرد: شفاف سازی امروز یکی از موضوعات مهم در جامعه است تا مردم بیشتر از تصمیماتی که مسئولان در محافل گوناگون اتخاذ می‌کنند، مطلع باشند.

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: مجلس و موکلان مردم در تلاشند تا با شهروندان شفاف و واضح باشند اما نباید در بعضی موضوعات بین المللی، امنیتی و …. این انتظار وجود داشته باشد که مسئولان تمام اطلاعات را با آنها به اشتراک بگذارند.

رضا زاده با بیان اینکه شفاف سازی نقش مهمی در کاهش جرایم و تخلفات دارد، افزود: ارایه راهکارهای متفاوت از سوی افراد دلسوز و مجرب در فضای مجازی به مسئولان و نمایندگان باعث رضایتمندی مردم در آینده می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس‌توسعه فضای مجازی و شفاف‌سازی آرا و تصمیمات نمایندگان مردم در مجلس را با مشکلاتی روبرو دانست وتصریح کرد: بسیاری از افراد که به دنبال سو استفاده از چنین فضایی هستند فرصت را مغتنم می شمارند و باعث ضربه به فضای مجازی و متوقف کردن آن می شوند.

رضا زاده ادامه داد: پیشرفت تکنولوژی سبب شده که راهی جز استفاده از فضای مجازی و شفافیت در تمام مسایل نداشته باشیم.

مخالف محدود کردن فضای مجازی هستم

نماینده مردم کازرون در بخشی دیگر از سخنان خود به ارائه طرح محدودیت فضای مجازی در مجلس اشاره کرد و گفت: در زمان ارائه این طرح بنده مخالفتم را به صورت صریح و واضح اعلام کردم.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه دسترسی آزاد مردم به فضای مجازی شرایط مناسبی را در آینده برای مردم و جامعه رقم می زند، افزود: دسترسی آسان مردم به رسانه ها سبب شده که جامعه همواره در بسیاری از موارد مطالبه گر باشد و انتظارات مردم و جامعه از دولت و مسئولان بالا رود.

وی تصریح کرد: به عنوان یکی از موافقان فعالیت مردم و تمام افراد در فضای مجازی همواره بر این باورم که توجه به این موضوع می تواند توسعه و رونق را در بیشتر بخش های جامعه ایجاد کند.

صدا و سیما نباید اقدامی انجام دهد که به نام جمهوری اسلامی تمام شود

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه رسانه ها مانند صدا و سیما، نشریات و فضای مجازی با بدسلیقگی و تعمیم دادن اشتباهات یک فرد به تمام مسئولان ضربه های سنگینی را به اعتماد عمومی وارد کرده اند.

رضا زاده با بیان اینکه اشتباه یک نفر باعث می‌شود که تمام کارها و فعالیت‌های وی تحت الشعاع قرار گیرد، گفت: بسیاری از مسئولان و افرادی که در گذشته مسئولیتی داشتند اقداماتی را انجام داده اند که موجب ضربه به اعتماد عمومی شده است.

وی بیان کرد: اگر چه در موضوع حقوق های نجومی یکسری افراد سو استفاده هایی انجام دادند اما تعمیم دادن بسیاری از افراد و مسئولان به این بخش اقدامی ناشایست بود.

نماینده مردم کازرون گفت: دست گذاشتن روی نقاط ضعف امری طبیعی است که جناح های سیاسی به آن می پردازند؛ ورود حاکمیت به این مقوله امری خطرناک است که پیامدهای ناگواری به دنبال دارد چرا که نهادهای حاکمیتی به هیچ وجه نباید ارتباطی با جناح های سیاسی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی آمده که قضات نباید در دسته بندی احزاب سیاسی حضور داشته باشند، افزود: این مهم دلیل بر تفکر سیاسی آنها ندارد.

رضازاده با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی طبق پیشنهادهای دولت اقدام به تصویب بودجه نهادها و سازمان‌ها می‌کند، گفت: صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی که بودجه آن عمومی است باید در همه موارد انصاف را رعایت کند.

به گفته نماینده مردم کازرون در مجلس صدا و سیما نباید اقدامی انجام دهد که به نام جمهوری اسلامی تمام شود.

صدا و سیما باید همواره همراه مردم باشد

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه فعالیت صدا و سیما نباید تحت تاثیر جریان ها قرار گیرد، ادامه داد: با توجه به اینکه مردم وامدار هیچ جریان سیاسی نیستند بنابراین این سازمان باید همواره همراه مردم باشد .

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی باید در تمام موارد بی‌طرف ظاهر شود، گفت: تعیین‌خط و مشی برای افراد خاص از آسیب‌های جدی این سازمان است.

این نماینده مردم دهم در مجلس تصریح کرد: برجسته کردن عکس سلفی نمایندگان با خانم موگرینی توسط صدا و سیما ظلم بزرگی به تمام مردم بود.

اطلاع رسانی نادرست در کازرون مشکلاتی را برای این شهر ایجاد کرد

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس معتقد است که عدم رعایت اخلاق رسانه ای در موضوع اطلاع رسانی اخبار شهرستان کازرون مشکلاتی را برای این شهر ایجاد کرد و اتفاقات خلاف واقع به گوش جامعه رسید.

نماینده مردم کازرون در مجلس با اشاره به اینکه فضای مجازی در مسایلی مانند آگاه سازی مسئولان از وضع موجود کشور، آگاه سازی مردم از وضعیت جامعه توانسته موفق عمل کند، ادامه داد: اما باید این واقعیت را هم بپذیریم که فضای مجازی در بسیاری از مواقع سبب شد که نمایندگان مردم در مجلس و وزرا تحت فشار قرار گیرند که در چنین شرایطی نمایندگان ترجیح می دهند که با رعایت مصلحت و انصاف به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع:ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا