فرهنگی

همه موظف هستیم در حد توان در تبیین و پاسداشت دستاوردهای دفاع مقدس تلاش کنیم

به گزارش چنارنیوز، حجت‌الاسلام حسین انصاری امروز در جمع مدیران و بسیجیان این شهرستان بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دفتر امام جمعه برگزار شد اظهارداشت : دفاع از جان، مال، سرزمین و وطن در همه جوامع انسانی ارزشمند است ولی زمانی مقدس خواهد شد که در این دفاع حفظ ارزش‌ها بیش از جان و مال مد نظر باشد.

امام جمعه کوه‌چنار تشریح کرد: در دفاع مقدس همه اقشار و گروه‌ها به رهبری امام راحل به صحنه آمدند و نقش‌آفرینی کردند که تحلیل، بیان و تبیین همه رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های آنها کاری دشوار است اما همه موظف هستیم در حد توان در تبیین و پاسداشت این دستاوردها تلاش کنیم.

وی گفت: اقتدار امروز کشور در منطقه، رشد فناوری علمی و نظامی، دسترسی به تولید و پرتاب ماهواره و نفوذ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نتیجه خودباوری و خود اتکایی ملت ایران در دفاع مقدس است. 

فرماندار کوه‌چنار گفت: در دوران دفاع مقدس، جمهوری اسلامی ایران در جنگی نابرابر با تکیه بر ایمان به خدا، پیروی از ولایت فقیه و انسجام ملی توانست از کارزار نبرد با ابرقدرت‌های شرق و غرب سر بلند بیرون بیاید.

علی علیزاده ادامه داد: حماسه دفاع مقدس یادآور ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگانی است که برای اعتلای ایران اسلامی جان‌فشانی کردند.

وی با بیان این که امنیت و پیشرفت‌های کنونی انقلاب اسلامی مرهون فرهنگ دفاع مقدس است افزود: راه غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور نیز از این طریق میسر می شود.

سرهنگ پاسدار علی امیری یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، ایثار و از خود گذشتگی دلاورمردان عرصه نبرد با دشمن  بویژه شهدا و ایثارگران شهرستان کوه‌چنار  را گرامی داشت و افزود:  این ایام فرصتی است برای قدردانی از زحمات ایثارگران عزیز و خانواده معظم شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل حاضر که این امر با بهره گیری و الگو گیری از فرماندهان و بزرگمردان عرصه جنگ میسر می شود. 

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کوه‌چنارترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه خدمت به نسل جوان را از منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا