سیاسی

نتیجه و ثمره انتخاب درست، نصیب شهر و همه ساکنین آن می‌شود

به گزارش چنارنیوز، شورای شهر به عنوان پارلمانی محلی، می تواند فرصتی مغتنم برای مشارکت و همیاری شهروندان در مدیریت شهری باشد و مردم خودشان را در توسعه و پیشرفت شهرشان سهیم بدانند.

البته اینکه فضای مشارکت و حضور شهروندان به چه میزان باشد، به انتخاب خودمان بستگی دارد.

انتخابی که مدیریت شهری و آینده شهر را چهار سال تحت تاثیر خود قرار می دهد.
عقل سلیم حکم می کند که برای این انتخاب مهم و موثر، خنثی نباشیم و افرادی را به پارلمان شهری بفرستیم که توانایی نمایندگی یک شهر را داشته باشند.

هم قانون و عرف، معیارها و شاخص‌هایی را تعریف کرده است که اگر در انتخاب مان به این ملاک ها دقت نماییم شورای کارآمد و موثر خواهیم داشت.

یکی از مهمترین فاکتور هایی که باید در نظر گرفت، عدم توجه به هیجانات قومی قبیله ای و انتخاب کورکورانه است. صرف اینکه یک کاندیدا منتسب به قشر یا طایفه‌ای باشد نمی‌تواند دلیلی برای انتخاب به حساب آید.

پنج دوره از عمر شورای شهر گذشته است و با بررسی اجمالی به گذشته شوراها می توان درس های ارزشمندی گرفت .

افرادی که با شاخص هایی مانند تجربه، تعهد و تخصص به شورا وارد شدند، توانسته اند گام‌های اساسی و زیربنایی برای شهر بردارند و شهر می‌تواند سال‌ها از برکات این اقدامات بهره مند گردد.

در عوض با حضور منتخبانی که با رای خانوادگی و طایفه ای زمامدار پارلمان شهری میشوند ، سبب فرمایشی شدن و بدور از فکر و طرح در انجام ماموریت هایشان خواهند شد.
چند ماه دیگر که زیاد دور نخواهد بود باید برای ۴ سال آینده شهرمان تصمیم بگیریم. بیایید این بار متفاوت تر از دفعات قبل عمل کنیم. اگر به آینده شهرمان و میراثی که برای آیندگان به یادگار خواهیم گذاشت، اهمیت می‌دهیم، این فرصت طلایی را به آسانی از دست ندهیم.

مطالعه قانون شوراها (حدود اختیارات، مسئولیت ها و وظایف اعضای شورا) به ما کمک خواهد کرد تا با دید بازتری کاندیدای شایسته را انتخاب کنیم. وقتی با اختیارات و وظایف شورا آشنا باشیم به صحت و سلامت قول‌ها و تعهداتی که کاندیداها در ایام انتخابات می‌دهند، پی خواهیم برد و تحت تاثیر شعارهای به دور از واقعیت و اختیارات شورا قرار نمی گیریم.

کمی مسئولیت پذیری در انتخاب هایمان می تواند راه ورود افراد شایسته و کاربلد را به شورای شهر هموار سازد و نتیجه و ثمره این انتخاب درست، نصیب شهر و همه ساکنین آن خواهد شد.

شهر متعلق به همه شهروندان است و بی تفاوت بودن نسبت به آینده ی آن، جز خسران و شرمندگی نزد آیندگان، ثمره ی دیگری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا