جهاد کشاورزی

نخستین گواهی محصول سالم مرکبات در شابیر صادر شد

به گزارش چنارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: مرکبات تولیدی توسط اصغر فریدونی باغدار پیشرو روستای بازرنگان بخش مرکزی برای اولین بار در این شهرستان، گواهی محصول سالم یا “ICM ” دریافت کرد.

حمید رشیدی افزود: آقای فریدونی پس از دو سال تلاش در باغ سه هکتاری خود توانست با استفاده از روش‌های نوین مدیریت تغذیه و اعمال مراقبت و نظارت صحیح در فرایند تولید به این موفقیت دست یابد.

این مقام مسئول اظهار کرد: این گواهی پس از بررسی‌های آزمایشگاهی و تایید نبود نیترات، سموم و فلزات سنگین در این محصول و با نظارت و هدایت مستمر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی توسط انجمن صنفی کلینیک گیاهپزشکی استان فارس صادر شده است.

رشیدی تصریح کرد: پروانه ICM در محصولات کشاورزی ، به زارعین ویا باغدارانی تعلق می گیرد که با رعایت اصول مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زا، محصولات تولیدی آنها پس از بررسی آزمایشگاهی فاقد باقیمانده سموم و سایر آلاینده ها باشد.

وی اظهار داشت: این گواهی برای کشاورز برند محسوب می‌شود و می‌تواند محصولات خود را به صورت بسته‌بندی با کد محصول سالم و گواهی شده به بازار عرضه کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: محصول سالم در بازار نهایی به دلیل تایید سلامت هم از نظر ارزش ریالی بالاتر است و هم مشتریان رغبت و انگیزه بیشتری برای خرید اینگونه محصولات از خود نشان می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا