فرهنگیگالری

آیین گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج عشایر در کوه‌چنار برگزار شد

به گزارش چنارنیوز، آیین گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج عشایر امروز با حضور جمعی از مسئولان، معاون فرمانداری، بسیجیان ومعتمدین بزرگان طوایف کشکولی بزرگ ودره شوری دوحوزه مقاومت سپاه عشایرامام حسن(ع)،وامام رضا(ع) در کوه‌چنار برگزار شد.

آیین گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج عشایر

سرهنگ پاسدار علی امیری در این آیین با اشاره به جایگاه عشایر در نگاه امامین انقلاب با استناد به آیات از سوره نحل به سبک زنگی عشایر پرداخت و زندگی عشایر رو مصداق کامل اقتصاد مقاومتی دانست.

وی با معرفی عشایر به عنوان قشری کم هزینه و پرفایده خطاب به مسولین گفت: میتوان با معرفی و الگو گیری سبک زندگی عشایر به عنوان نمونه ای از اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوه‌چنار به صفات برجسته عشایر از جمله روحیه سلحشوری و مقاومت ،صفا و صمیمیت اعتقاد به دین و اهلبیت و روحانیت ساده زیستی و کار تلاش و تولید اشاره کرد و به الگوهای موفق پرورش یافته در این قشر به شخصیتهایی همچون آیت الله میرزا جهانگیر خان قشقایی و میرزا ما ذون قشقایی ،و بهمن بیگی و همچنین ۱۲۰۰ شهید سر افراز در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این افتخارات همه نشان از جایگاه والای عشایر در انقلاب و اسلام است .

آیین گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج عشایر

سرهنگ امیری به نکات مهمی در خصوص تکلیف بزرگی که در خرداد ماه باید انجام داد اشاره کرد و ابتدا در خصوص حضور حداکثری که مایه اقتدار و امنیت کشور خواهد بود پرداخته و سپس به انتخاب افراد شایسته و اصلح اشاره و در همین راستا به آیاتی از کلام الله مجید و بیانات امام و توصیه های مقام معظم رهبری و شهدا خصوصا شهید سلیمانی عزیز اشاره و از همه بسیجیان عشایر و بزرگان طوایف مطالبه کرد علاوه بر حضور خود تلاش کنیم برای سربلندی ایران عزیز و انقلاب همه را برای این حضور حداکثری دعوت نماییم.

وی در پایان از حضور همه مسولین و بسیجیان معتمدین و سران طوایاف و فرمانده هان حوزه های امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی (ع)عشایری قدر دانی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا