کنارتخته و کمارج

آغاز برداشت آویشن باغی از مزارع بی‌بی مهلت

به گزارش چنارنیوز، کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: ۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستای بی بی مهلت بخش کنارتخته این شهرستان به کشت آویشن باغی اختصاص دارد.

زهرا پناه با اشاره به اینکه برداشت این گیاه دارویی تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه ادارد افزود: پیش‌بینی می‌شود ۳ تن آویشن‌ خشک از مزارع این شهرستان برداشت شود.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که آویشن گیاهی چند ساله و مقاوم به کم آبی است که هر ساله در مناطق گرمسیری دو تا سه چین از آن می توان برداشت کرد تصریح کرد: این گیاه با شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرستان کازرون کاملا سازگاری داشته و افزایش سطح زیر کشت می‌تواند برای چندین نفر اشتغال زایی پایدار ایجاد کند.

پناه با اشاره به اینکه آویشن یکی از مهمترین گیاهان دارویی مورد استفاده در صنایع داروسازی، غذایی، ‏آرایشی و بهداشتی است افزود: آویشن یک ضدعفونی کننده قوی با ‏خاصیت آنتی اکسیدانی مناسب است.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: این گیاه دارویی ارزش افزوده‌ی بسیار خوب و زنجیره ارزش کاملی دارد و از صاحبان صنایع علاقه‌مند به توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان با اعطای تسهیلات حمایت می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا