اجتماعیاخبار ویژهدیگرفضای مجازیکازرون

هکر ۱۵ ساله در دام پلیس فتاشهرستان کازرون افتاد

به گزارش چنارنیوز، سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شناسایی و دستگیری هکر ۱۵ ساله که بیش از ۲۰۰ صفحه اینستاگرام را هک کرده بود خبر داد.

این مقام انتظامی ادامه داد: این دانش‌آموز با بهره گیری از آموزش هایی که در فضای مجازی فراگرفته بود اقدام به هک کردن بیش از ۲۰۰ صفحه اینستاگرام کرده بود که به تازگی موفق به طراحی و ساخت درگاه های جعلی بانکی (فیشینگ) و… شده بود و در مراحل آزمایش این صفحات و قبل از ارتکاب جرمی در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی شهروندان توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

عبادی نژاد در خصوص دستگیری این هکر عنوان نمود که این دانش آموز قطعا استعدادهای نهفته زیادی دارد که در مسیر اشتباهی قرار گرفته است، عدم آشنایی خانواده با فضای مجازی و عدم نظارت کافی یکی از مهمترین دلایل گرایش و ورود ایشان به این مسیر می باشد.

علی هذا این دانش آموز پس از طی مراحل قضایی و اعلام حکم نهایی دادگاه، به عنوان پلیس افتخاری به کار گرفته خواهد شد و انشاالله با راهنمایی های کارشناسان پلیس فتا استفاده این دانش آموز از فضای مجازی در مسیر درستی قرار خواهد گرفت.

سرهنگ عبادی نژاد در پایان از خانواده ها درخواست کرد نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی را یاد بگیرند و زمانی را صرف آموزش رفتار صحیح در فضای مجازی برای فرزندان خود کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل آنرا از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت های پلیسی و یا شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴ اطلاع رسانی کنند .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا