اجتماعیاخبار ایراناخبار ویژهدیگر

یارانه افراد توانمند از مهرماه حذف می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم در مهرماه یارانه افراد توانمند با میزان خطای حداقلی حذف شود.


به گزارش چنارنیوز، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران مجموعه اعتراض‌های موجود در کمیسیونی (رفع موانع تولید) با مسئولیت وزارت صمت در همه شهر‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. تمام واحد‌های تولیدی که حقوق‌های معوق دارند یا احیانا مشکلاتی در روابط کار آن‌ها پیش آمده است و همچنین بحث اجرای خصوصی‌سازی برخی از واحد‌های تولیدی به ویژه واحد‌های بزرگ توسط کمیسون بررسی خواهد شد.

وزیر صمت ادامه داد: همه مسائل واحد‌های تولیدی اعم از بدهی‌ها و تسهیل آنها یا احیانا برخی از قوانین کار در حوزه تامین اجتماعی که باید تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفت، در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد و مصوبات تسهیل آنها برای بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ارسال می‌شود، بنابراین مشکلاتشان کمتر خواهد شد.

او تصریح کرد: مشکل اساسی واحد‌های مهم عمدتا بحث مالکیت آنهاست که وزارت صنعت، معدن و تجارت با شرکت‌هایی مثل مپنا و سایر شرکت‌های توانای مادر در حال مذاکره است که با تکفل اداره مالکیت شرکت‌های خصوصی شده، بتوانند نسبت به مشکلات بلندمدت آنها اقدام کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره احکام صادره توسط محاکم برای برخی از معترضان نیشکر هفت تپه، گفت: مداخله ریاست قوه قضاییه برای رسیدگی مجدد به این پرونده اقدام خوبی بود که صورت گرفت، این موضوع در جلسه هفته پیش دولت مطرح شد برای ما هم صدور این حکم غیرقابل باور بود.

او اضافه کرد: به نظر می‌آید که این احکام، احکام مناسبی در چارچوب قوانین و مقررات استاندارد کار در کشور نباشد و در نتیجه کمیسیونی توسط دولت معین شده بود که با همکاری وزارت دادگستری، کار و رفاه اجتماعی، وزارت اطلاعات و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور این موضوع را مورد پیگیری قرار بدهند، که خوشبختانه با ورود ریاست قوه قضایه و دستور رسیدگی مجدد این مشکل تا حدودی مرتفع شد و امیدواریم به زودی احکام جدید صادر شود.

شریعتمداری درباره موضع رئیس‌جمهور در این باره گفت: تصمیم تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی با حضور رئیس‌جمهور اتخاذ شد و با ورود آقای رئیسی و بحث رسیدگی مجدد به این احکام در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم هر چه سریعتر با صدور احکام جدید این مشکل حل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حذف یارانه سه دهک بالا، گفت: موضوع حذف دهک‌های درآمدی برخوردار با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فشار‌های نظام سلطه طی این ایام و برخی از آثار فشار‌ها بر سطح عمومی قیمت‌ها خیلی با احتیاط انجام می‌شود.

او افزود: با اینکه دولت مصوبه‌ای داشته که چهار دستگاه در این زمینه باید پیگیری کنند تا اقدامات لازم نسبت به حذف برخی از افراد برخوردار که امروز دارای تمکن هستند و نیازی به پرداخت یارانه ندارند، انجام شود، اما همچنان این کار صورت نگرفته است و هنوز دستگاه‌های اجرایی ذیربط دستور العمل کامل آن را ارائه نکردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم که این اقدام به گونه‌ای اتفاق بیفتد که در مهرماه بتوانیم بخشی از افراد برخوردار را با میزان خطای حداقلی انتخاب و از لیست یارانه بگیران حذف کنیم. بدون تردید نمی‌خواهیم به طبقه مستضعف و متوسط جامعه صدمه‌ای وارد شود و می‌خواهیم این مصوبه مجلس شورای اسلامی در حذف سه دهک برخوردار، اختصاصا به سمت آن صدک‌هایی برود که واقعا برخوردار هستند.

منبع/باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا