کوه‌چنارکوهمره نودان

توقف پروژه آبخیزداری تنگ‌شیب کوهمره نودان با بیش از ۵۰ درصد پیشرف فیزیکی

ادامه پروژه، دستان بنیاد برکت و جهاد کشاورزی استان را می‌بوسد.

پروژه آبخیزداری تنگ‌شیب در بخش کوهمره نودان شهرستان کوه‌چنار تعطیل شده است. صادق محمدی بخشدار کوهمره درخصوص تعطیلی این پروژه گفت: پروژه آبخیزداری تنگ‌شیب با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بدلیل عدم تامین اعتبار ، تورم و بی‌ثباتی بازار متوقف شده است.

وی بیان داشت: این پروژه در مورخه ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ با قراردادی معادل ۵،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (پنج میلیارد و هشتصد میلیون تومان) به پیمانکار واگذار و شروع به کار کرده است. در تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۲ بدلایل عدم تامین اعتبار، تورم و بی‌ثباتی بازار متوقف شده است. بنا به اظهار پیمانکار و اسناد موجود از کل مبلغ قرارداد تنها مبلغ ۱،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ (یک میلیارد و سیصد میلیون تومان) به پیمانکار پرداخت شده که از این مبلغ ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ (سیصد و پنجاه میلیون تومان) بنیاد برکت پرداخت کرده و ۹۵۰،۰۰۰،۰۰۰ (نهصد و پنجاه میلیون تومان) نیز از اعتبارات استانی پرداخت شده است.

بخشدار کوهمره نودان افزود: در ابتدا مقرر گردید ۵۰ درصد از مبلغ قرارداد را بنیاد برکت و ۵۰ درصد دیگر از اعتبارات استانی (جهاد کشاورزی) پرداخت گردد. درحال حاضر روند اجرای پروژه از طریق مراجع ذی‌صلاح در حال پیگیری است.

▫️پ.ن: باتوجه به خشکسالی‌های اخیر و ضرورت اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح شهرستان لازم به پیگیری جدی مسئولان کوه‌چنار در سطح ملی و استانی جهت ادامه اجرای پروژه تنگ‌شیب می‌باشد، زیرا ادامه پروژه، دستان بنیاد برکت و جهاد کشاورزی استان را می‌بوسد.

خبرنگار کریم ایزدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا