اجتماعیکوه‌چنار

دستگاه‌های خدمات‌رسان به تدریج در شهرستان‌های نوپای فارس مستقر می‌شوند

به گزارش چنارنیوز به نقل از ایرنا، عنایت‌الله رحیمی در خصوص آخرین اقدامات برای استقرار ادارات در هفت شهرستان و ۱۴ بخش تازه تاسیس استان افزود: فرماندهی نیروی انتظامی در چهار شهرستان مستقر شده و سه شهرستان دیگر در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های تازه تاسیس علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی حضور دارند و دستگاه‌های خدمات رسان دیگر نیز به مرور در این مناطق مستقر می‌شوند.

دشواری‌های تقسیمات کشوری

استاندار فارس گفت: با وجود اینکه کارهای صورت گرفته برای تاسیس شهرستان‌های جدید نمود زیادی در جامعه ندارد، تقسیمات کشوری یکی از پر وقت‌ترین و سخت‌ترین کارها است.

رحیمی افزود: در تقسیمات کشوری باید به شکلی عمل کرد که تعارض‌ها به حداقل و همگرایی‌ها به حداکثر برسد؛ ممکن است برخی از تصمیم‌ها منجر به یکسری واگرایی‌ها شود که در کوتاه‌مدت و بلندمدت تاثیر منفی در زندگی اجتماعی و مراودات مردم آن منطقه بگذارد.

بیش از ۱۰۰ جلسه برای تشکیل هفت شهرستان جدید در فارس برگزار شد

استاندار فارس ادامه داد: قبل از انتصاب من به عنوان استاندار، اقدامات صورت گرفته در حوزه تقسیمات کشوری برای ایجاد یک شهرستان‌ منجر به درگیری‌های زیاد و خساراتی شد.

وی گفت: در ایامی که تصمیم گرفتیم هفت شهرستان و ۱۴ بخش را تاسیس کنیم برای این موضوع بیش از ۱۰۰ جلسه با افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف برگزار شد تا بتوانیم همگرایی و انسجام لازم را ایجاد کنیم.

رحیمی افزود: با شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرمانداران، اعضای شورای تامین، افراد ذی‌نفوذ، اساتید گروه‌های اجتماعی، علما و روحانیون جلسات اقناعی بسیار زیادی گذاشته شد که همه این ها نیاز به یک وقت و تدبیر و هماهنگی دارد و در جامعه نمودی ندارد.

تاسیس همزمان هفت شهرستان و ۱۴ بخش در تاریخ فارس ثبت خواهد شد

وی ادامه داد: با کمک خداوند، همراهی مردم و کنار هم قرار گرفتن ظرفیت همه دستگاه‌ها در سال ۱۳۹۸ سه فرمانداری ویژه، هفت شهرستان و ۱۴ بخش جدید در استان تاسیس شد که این موضوع در تاریخ فارس ثبت خواهد شد.

استاندار فارس بیان کرد: تاسیس شهرستان‌ها و بخش‌های جدید در استان، بیش از یک میلیون نفر جمعیت را تحت تاثیر قرار داد و موجب خوشحالی و خرسندی آنان شد.

دستاوردها

رحیمی به دستاوردهای تاسیس شهرستان‌ها و بخش‌های جدید در استان اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردها این است که از تمرکز سیاسی و اداری استان می‌کاهیم و به سمت تمرکز زدایی حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین مردم بسیاری از خدمات اداری و اجتماعی که نیاز دارند را بدون طی مسافت بدست می‌آورند و خدمت در دسترس آن‌ها است.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: همچنین یک هویت بخشی دوچندانی را برای مردم آن مناطق ایجاد می‌کند و احساس تعلق خاطرشان به مکان و منطقه که در آن زندگی می‌کنند را افزایش می‌دهد.

رحیمی افزود: خدمات مختلف اعم از سیاسی، امنیتی، انتظامی، اداری، عمرانی و بهداشتی و درمانی در حدی که آستانه جمعیتی آن ها جواب می‌دهد در این مناطق مستقر می شود که به مرور این اتفاق در تمام این شهرستان‌ها در حال رخ دادن است.

هیات دولت دهم مهر ۹۸ با تشکیل هفت شهرستان جدید و ارتقای فرمانداری شهرستان‌های مرودشت و کازرون به فرمانداری ویژه موافقت کرد که این مصوبه دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ از سوی معاون اول رییس جمهوری برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد. پس از آن، در مصوبه دیگری، سطح اداره شهرستان داراب نیز به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا