آموزشاجتماعیفرهنگیکازرونکوهمره نودان

سمینار آموزش« مهارت های پیش از ازدواج» در قائمیه برگزار شد

به گزارش چنارنیوز، سمینار آموزش « مهارت های پیش از ازدواج» با همکاری حوزه قضایی چنارشاهیجان و کوهمره و مرکز مشاوره دل آرام با حضور مسولان و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی( بخشداری ) برگزار شد.

این سمینار که با هدف تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از ازدواج های ناموفق برگزار گردید، آقای دکتر تورج دالکی رئیس حوزه قضایی چنارشاهیجان و کوهمره به اهمیت ازدواج از دیدگاه اسلام و در بستر فرهنگ و ارزش های اسلامی پرداختند و اظهارداشت:
از مهمترین ارزش های اسلامی در انتخاب همسر تدین و تقوا، هم کفو بودن، اصالت خانوادگی و آراستگی به فضایل اخلاقی است.

دکتر دالکی همچنین به حقوق و وظایف زن و مرد در قانون مدنی اشاره کرد و از جمله موانع ازدواج جوانان را مهریه های سنگین، هزینه های سنگین عقد و عروسی و رسم و رسومات غلط دانست و گفت: مهریه سنگین باعث خوسبختی و مانع طلاق نمی‌شود و خود آسیب زا ست و متاسفانه امر ازدواج را به تاخیر می اندازد.

رییس حوزه قضایی چنار شاهیجان و کوهمره از جمله مهمترین راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی را ترویج ازدواج آسان، حذف مهریه های سنگین و ارتقای آگاهی ها و مهارت های لازم به جوانان در آستانه ازدواج دانستند.

سرکار خانم زارع مدیر مسئول مرکز مشاوره دل آرام نیز به اهمیت و ضرورت آموزش و مشاوره های پیش از ازدواج با توجه به افزایش آمار طلاق در جامعه پرداخت واظهاداشت: آماده نبودن برای ازدواج مانند آماده بودن برای طلاق است و اکثر مردم آنقدر که وقت و انرژی صرف مراسم ازدواج می‌کنند، برای انتخاب همسر مناسب صرف نمی‌کنند.

وی همچنین به اهمیت دوره نامزدی در کاهش ازدواج های ناموفق اشاره کردند و بیان داشتند جدایی در زمان نامزدی بهتر از طلاق و جدایی است. وی همچنین بلوغ کامل ( بلوغ فکری، عاطفی، اجتماعی و اقتصادی) را از لازمه های ازدواج صحیح دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا