اجتماعیاخبار ویژهمقالات

گزارش چنارنیوز از ترک اعتیاد ابوالفضلی

به گزارش چنارنیوز، همه ما امروزه کم‌و بیش با واژه اعتیاد و مواد مخدر آشنایی داریم و احتمال اینکه فردی از اعتیاد به مواد مخدر، الکل و سیگار در جامعه بی‌اطلاع و یا درباره اعتیاد و معتاد مطالبی نشنیده باشد، بسیار ضعیف است.

شیوع این بیماری چند وجهی (احساسی- روانی – جسمی – روحی) در جامعه بویژه بین جوانان و نوجوانان زنگ خطر را برای خانواد ها و مسئولان بصدا در آورده است اما تفاوت اعتیاد با سایر بیماریها آن است که با کوچکترین جرقه ای فرد به آن مبتلا می شود.
به گفته کارشناسان و دست اندر کاران این حوزه اولین گام در ترک اعتیاد به اراده فرد معتاد بستگی دارد ، هدایت و انتقال افراد معتادان به کمپ ها که در نهایت منجر به ترک آنان می شود یک طرف قضیه است ولی نگهداشتن فرد در وضعیت ترک به حمایتهای جامعه و مسئولان نیاز دارد.
نبود چرخه حمایتی ، فشار روحی و روانی، طرد شدن از طرف خانواده و جامعه و هم نشینی دوباره با افراد معتاد، نگاه تحقیر آمیز جامعه و نداشتن اعتماد به نفس از علت های بازگشت معتادان بهبود یافته به سمت مصرف مواد مخدر است.
بررسی ها نشان می دهد کمپ های ترک اعتیاد بسیاری از معتادان را از این بیماری نجات می دهد و به عنوان فرد پاک شده به جامعه باز می گردند اما باید چاره اندیشی کرد که بهبود یافتگان دوباره اسیر وسوسه ها شیطانی نشوند و به اعتیاد بازنگردند.

آمارها گویای وجود یکهزار و ۱۰۷ مرکز اقامتی میان مدت در سراسر کشور است و از طرفی طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمان حاضر یک میلیون و ۳۲۵ هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور بسر می برند که ۲۶ درصد آنان مواد مخدر صنعتی و روانگردان شامل شیشه مصرف می کنند.
خبرنگار ما در شهرستان کازرون به سراغ اسماعیل دانش‌پور موسس کمپ ترک اعتیاد متوسلین به هیئت فرهنگی مذهبی درمانی متوسلین به قمربنی هاشم یا کمپی که در زبان عامیانه به ترک ابوالفضلی یا ترک حضرت عباسی معروف هست رفته است
دانش‌پور با بیان اینکه حدود۱۷سال است که دراین راه است اظهارداشت: این سبک هییت درایران به نام من است و من خودم یک روز معتادبودم ودرخودم دیدم که میتوانم کارهایی انجام بدهم.

موسس ترک ابوالفضلی با بیان اینکه بیش از ۱۷هزار نفر معتاد را تا الان کمک کردیم که ترک کنند گفت: در این میان افرادی هم بودن که لغزش دوباره داشتند و این لغزش جزی از اعتیاد و ترک اعتیاد است.
وی در ادامه افزود: چیزی حدود۴هزاروخورده ای خانم راترک داده ایم و فقط دونفر لغزش داشته اند، و درصد لغزشی دراقایان بیشتربوده است
دانش‌پور با یادآوری این جمله که برسردرسازمان ملل به هفت زبان نوشته اند بنی ادم اعضای یکدیگرند که درافرینش زیک گوهرند تصریح کرد: سبک بنده نیز همین جمله است و بنابر احساس مسئولیتی که داشته ام وعهدی که درحرم اقا ابوالفضل بسته ام اینجا ماندم .
موسس ترک ابوالفضلی با بیان اینکه چون سبک ما بیشتر گفتاردرمانی است و افراد اینجا دراوج عزت واحترام سم زدایی میشوند و فردا صبح بیعت میکنیم به ائمه که دیگر سراغ مخدرنرویم ودوستان میروند تا هفته دیگر و سبکی که بنده بوجوداورده ام این است که سلول های در رابطه با موادمخدربسته میشودوازطرفی وسوسه به خماری هم ندارد.


دانش‌پور ادامه داد: طی چند دوره به معتاد دارومیدهیم و در جلسه ها با انها صحبت میکنیم وراهکارها وبدی های موادمخدر را به انها میگوییم بعدازصحبت هایی که طی چن جلسه با فردمعتادمیشودفردای روزبعد بیعتی داریم با اقا ابوالفضل همراه با دعا سوگندمیخوریم که دیگرسراغ مواد شیطانی نرویم
وی یکی از مشکلات موجود در ترک اعتیاد را خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: برخی از خانواده‌ها باید در ترک اعتیاد فرزندان و اعضا خانواده کمک کنند و وقت صرف این کار کنند که گاهی دیده می‌شود خوانواده این کار را نمی‌کند.
موسس ترک ابوالفضلی ادامه داد: معضل ومشکلی که ماداریم با خانواده ها است.بارهاگفته ایم که باید خانواده ها راترک دادچون یک ناباوری مصرف کننده ساخته که ۱۰بارترک کرده است ولی دوباره لغزش داشته است.
دانش‌پور با بیان اینکه درزلزله اخیرکرمانشاه هفت ونیم میلیون تومن البسه وپتوهدیه دادیم گفت: معتادانی که تادیروزمجرم بودن تبدیل به خیرشدندو در این اینجا کارهای فرهنگی زیادی انجام میدهیم.

حسین لشکری یکی از افرادی است که به این سبک ترک کرده در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تقریبا مدت ۱۰سال بنده در دام اعتیاد بودم.دردانشگاه متاسفانه معتادشدم وباموادعفیونی وسیگاراشناشدم بعداز ،ازدست دادن خیلی ازداشته هام سال ۸۵/۸۶ازطریق یک دوست هیئتی من به اصفهان و ترک ابوالفضلی رفتم .
وی ادامه داد: ازلحاظ ظاهری ودرونی بسیار اشفته وداغون بودم به گونه ای که از زنده بودن خودم ناراضی بودم هرروزاشک های مادرو خواهر خود را می‌دیدم چون من سال ۷۷مهندسی نفت قبول شده بودم واین برای خانواده بسیار دردناک بود.
لشکری با بیان اینکه خداکمک کرد ۲۰خرداد ۸۵بودکه تصمیم به ترک گرفتم اظهارداشت: دراین مدت زندگی من بسیاربسیار تغییرکرد.نزدیک ۱۷سال غیبت سربازی داشتم ،مجردبودم،کاروکسبه ای نداشتم…به سربازی رفتم ،ازدواج کردم، لیسانس گرفتم وبدون کنکوردانشجوی ارشد شدم چون معدلم بالای ۱۹بود.
وی که زندگی خود رامدیون اقا ابوالفضل میداند گفت: الان ۱۱سال و۵ماه و۵روزاست که اشک ازچشمان خانواده جاری نشده وخودم ازقبل ازاعتیادنیزبهترشده ام. به ائمه وصل شده ام.خودرا وقف هیئت اقا ابوالفضل کرده ام.هیئت متوسلین ب قمربنی هاشم متعلق به من نیست،برای خداست. تا الان خداراشکر توانسته ایم کمک کنیم به خانواده ها.
لشکری اضافه کرد: حرف آخر من این است که عشق وامید داشته باشید وانشالله که همه ازدام اعتیاد رهایی یابند.

خبرنگار: ایمان احمدی و داود کشاورز

‫۱۵ نظرها

    1. سلام
      شما بچه کجای اصفهان هستید
      اگر تمایل دارید من هم مثل شما هستم و پنج شنبه جلسه اباالفضل برگزاره
      ۰۹۳۸۷۱۲۴۲۵۲
      مصطفی
      این شمارمه زنگ بزن تا بگم کجا بیای

    2. من خودم الان ۵سال و۴ماه و۲۳روزهست که به وسیله هیئت ترک کردم واقعا عالی هست البته بنده دراستان کهگیلویه وبویراحمدشهرستان دهدشت ترک کردم

  1. سلام. میخاستم ببینم سم زدایی چقد طول میکشه؟واقعا تضمینی هستش من اینهمه راهو بلند شم بیام اونجا.لطفا راهنمایی کنید

  2. آقا یه ادرس بدید به من ،من تهران هستم۲۳سالمه و خستم یه ادرس یا شماره میخام لطفا،دوستان خدا خیرتان بده

  3. سلام میتونی بیای استان گهگلویه میتونم با صاحب کمپ صحبت کنم که تا هر وقت دلتون خواست بمونی تو کمپ ابوالفضلی صاحب کمپ خیلی مرد مومن و خوبیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا