دیگرکازرون

ثبت ۷۷۸۰ مورد مزاحمت تلفنی در اورژانس کازرون/ کودکان بیشترین مزاحمان تلفنی

به گزارش چنارنیوز به نقل از خبر گزاری فارس، سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی کازرون از انجام ۲ هزار و ۸۵۰ مورد ماموریت در سه ماه نخست امسال خبرداد و گفت: در این مدت ۷ هزار و ۷۸۰ مورد مزاحمت تلفنی به ثبت رسیده است.

بهمن جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون از انجام ۲ هزار و ۸۵۰ ماموریت اورژانس این شهرستان در سه ماه نخست امسال خبرداد و اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۲۲ هزار و ۴۰۲ تماس با این مرکز انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۹۳۰ مصدوم و بیمار از خدمات اورژانس ۱۱۵ بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به ثبت ۸۷۰ ماموریت ناشی از حوادث ترافیکی گفت: از این تعداد ۴۸۳ مورد سهم حوادث جاده‌ای و ۳۸۷ ماموریت حوادث درون شهری بوده است.

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی کازرون با بیان اینکه محور کازرون به قائمیه و کازرون به بالاده پر حادثه‌خیزترین محورهای مواصلاتی در شهرستان است، افزود: بیشترین آمار مصدومان منجر به فوت در اثر حوادث ترافیکی مربوط به این دو محور بوده است.

جمشیدی در ادامه تصریح کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن محور قائمیه به کازرون احداث پایگاه اورژانس بین جاده‌ای در این محور به منظور  تسریع در روند امداد رسانی و کاهش بار تلفات الزامی است.

وی میانگین تماس روزانه با اورژانس را ۳۰۰ مورد ذکر کرد و گفت: در سال جاری  ۷ هزار و ۷۸۰ مورد مزاحمت تلفنی ثبت شده که به طور کلی آمار مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس بالا و  این روند روبه افزایش است.

جمشیدی بیش‌ترین آمار مزاحمان تلفنی مربوط به اورژانس را کودکان دانست و اظهارداشت: با توجه  به تعطیلی مدارس و غفلت والدین از کودکان این آمار روبه افزایش است که ما مجبوریم در شرایط فعلی شماره مزاحمان را ثبت و برای پیگیری به مراجع قانونی تحویل دهیم.

وی بیشترین آمار ماموریت‌های صورت گرفته را مربوط به فروردین ماه عنوان کرد و افزود: یک مورد زایمان موفق توسط تکنسین‌های اورژانس نیز ثبت شده است.

سرپرست مرکز اورژانس کازرون در پایان از شهروندان خواست تا از تماس‌های غیر ضروری با اورژانس خودداری کرده و در موارد تماس با اورژانس با حفظ خونسردی به سوالات کارشناسان مرکز پیام پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا