آموزشاجتماعیفرهنگیمذهبی

قائمیه برای چهارمین سال میزبان مسابقات مقدماتی قرآنی

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش قائمیه  جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور اعضاء در محل اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

این نشست با موضوع میزبانی و هفتمین دوره مسابقات قران مرحله مقدماتی استان و آسیب های اجتماعی برگزار شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش ضمن تبریک سال نو و تبریک اعیاد شعبانیه  و تقدیر از ستاد اسکان منطقه گفت: در زمینه  آسیب های اجتماعی و طرح قاضی در مدرسه آموزش و پرورش منطقه حتی از شهرستان هم فعالیتهای چشمگیرتری داشته است.

و لازم است تا در سال جدید برنامه ها و مصوبات شورای آموزش و پرورش مستمر برگزار و مصوبات جلسه اجرا گردد .

اسکندر معصومی خاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف  مسابقات قران و این طرح نیازمند یک عزم ملی و عمومی همه دستگاه ها و مردم هستیم و باید از ظرفیت های دانش آموزان، همکاران، نهادهای فرهنگی و فضاها و امکان مختلف در سطح  منطقه بهره برد.

امام جمعه شهر قائمیه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مشکلات امروز جامعه برگرفته از فاصله گرفتن از قران است، قران  بهترین و عالی ترین کتاب هدایت است .

 حجه الاسلام انصاری  گفت: نگاه ما به قران باید به گونه ای باشد که بتوانیم به قران بعنوان یک شفابخش روحی و روانی انسانها وتمام بشریت باشد نه اینکه تلاوتی برای اموات یا بدرقه مسافران و …. دیگر باشد .

ایشان گفت: قران نسخه شفابخش الهی است و داروخانه ای است که کسی که این دارو ها را تجویز می کند هیچ وقت خطا نمی کند و این مسابقات فرصت طلایی است تا بتوانیم فرهنگ قران را بین  نوجوانان و جوانان ترویج دهیم و نگاه به قران را تغییر دهیم .

دبیر شورای آموزش و پرورش  سید قاسم تقوی  گزارشی از فعالیتهای انجام گرفته در زمینه آسیب های اجتماعی و مسابقات قران ارائه داد و گفت: خدا را شاکریم که امسال چهارمین دوره ای است که میزبان بهترین آیات روح بخش انوار الهی هستیم و این توفیقی الهی است و امیدواریم به همت مردم و مسئولین و دانش آموزان و فرهنگیان و مردم شریف بخش چنارشاهیجان و شهر قائمیه میزبان خوبی برای حاملان قران باشیم. چون بالغ بر ۷۰۰ نفر دانش آموز و فرهنگی و عوامل اجرایی در این مسابقات حضور دارند .

 در این نشست مقرر گردید با مکاتبه بخشداری  همه ادارات سطح شهر بصورت همشکل و متحد نسبت به نصب بنر و جمله نویسی بر سردرب و دیوار ادارات خود  اقدام و نسبت به تهیه بنر برای آموزش و پرورش اقدام نمایند و حمایت ها و کمک های  مالی خود را به آموزش و پرورش داشته باشند .

همچنین مقرر گردید مسیر های منتهی به مسابقات قران توسط شهرداری زیبا سازی ، بهسازی و آذین بندی شود .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا