جهاد کشاورزیکازرون

مشاهده فاز مهاجر ملخ صحرایی در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی کازرون از مشاهده یک مورد ملخ صحرایی به‌صورت مهاجر در مناطق شاپور و خشت این شهرستان خبر داد و گفت: این مناطق کانون‌های اصلی ریزش این آفت در سال‌های گذشته بوده است.


به گزارش چنارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید رشیدی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و برای ردیابی عملکرد این گونه مهاجم به مزارع کشاورزی، ۶ تیم پایش تشکیل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر تنها عملیات رصد و پایش در دستور کار این مدیریت قرار دارد و به محض اطلاع از ریزش دستجات ملخ عملیات سمپاشی آغاز خواهد شد، افزود: از کشاورزان شهرستان کازرون در خواست می‌شود در این مدت همکاری لازم را با تیم‌های پایش این مدیریت انجام شود.

رشیدی تاکید کرد: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و کم شدن سبزینه در استان‌های همجوار، مراتع، مزارع و باغات شهرستان کازرون به شدت در معرض خطر این آفت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: از کشاورزان، دامداران و زنبورداران درخواست میشود که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ ها، به مراتع و علف زار‌های مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت در اسرع وقت، به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا