اجتماعیاخبار ویژهبخش مرکزی کازرونبخش هاجره و بالادهخشتکازرونکنارتخته و کمارجکوهمره

هیچ ستاد انتخاباتی حق بستن معابر و خیابان را ندارد

دادستان کازرون در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی گفت: هیچ ستادی حق بستن معابر و خیابان را ندارد  و در صورت مشاهده برخورد قاطعانه خواهد شد.

به مناسبت فرا رسیدن حماسه بزرگ انتخابات و اهمیت این موضوعات در کشور، طی اقدامی از سوی اداره اطلاعات شهرستان کازرون، جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی برگزار شد.

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، این جلسه که با حضور موسوی رئیس دادگستری، حجت الاسلام لطفی دادستان، ریاست اداره اطلاعات، یداللهی مسئول حراست فرمانداری شهرستان کازرون و جمعی از اصحاب رسانه و قلم و فعالین فضای مجازی برگزار شد، رئیس اداره اطلاعات ضمن خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه به کلیه حاضرین طی سخنانی کوتاه عنوان داشت: امروزه ارتباطات رسانه ای مهمترین مقوله در کشور است؛ لذا با توجه به این امر مهم عده ای از رسانه های بیگانه قصد دارند با ورود کردن به سیستم های رسانه ای کشور ایران ضربات زیادی وارد کنند به طوری که این گونه افراد ضد انقلاب در ایام انتخابات بیشتریت ضربات را به نظام مقدس جمهوری اسلامی می زنند.

این مقام مسئول همچنین خطاب به اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی گفت: در این ایام شما باید با هوشیاری خود مراقب هر گونه پاسخگویی به افراد ناشناس چه به صورت تلفنی و چه حضوری باشید چون متاسفانه عناصر ضد انقلاب با تعامل صمیمانه میان افراد سریعا تخلیه اطلاعاتی افراد نموده و مکالمات را ضبط می کنند که بعضا بر علیه نظام استفاده می شود که خوشبختانه شما اصحاب رسانه هوشیارید.

در ادامه موسوی رئیس دادگستری شهرستان کازرون طی سخنان گفت: مهمترین مسیر مشارکت هر ملتی جهت سرنوشت خودشان انتخابات است که شما اصحاب رسانه با رسانه ای کردن این انتخابات و حضور پرشور مردم مشت محکمی به دهان استکبار خواهید زد.

موسوی در سخنان خود با اشاره به اینکه تخریب و سیاه نمایی دو مقوله مخرب در جامعه است، افزود: باید سعی کنیم جلوی تخریب و سیاه نمایی ها را با حضور حداکثری مردم در انتخابات گرفت؛ لذا بعضا عده ای افراد جانبداری یک کاندیدا هستند که روند تبلیغاتشان فقط منفی است و این خود باعث ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دادگستری کازرون در پایان سخنانش خطاب به اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی عنوان داشت: وارد فضایی نشوید که دچار جرم و تخلف شوید چون ممکن است شما با انعکاس اخبار و گزارشاتی که مسئله امنیتی و ملی دارد کمک زیادی به رسانه های بیگانه کنید، پس هر اخباری را که جنبه حفاظتی و امنیتی دارد جز با هماهنگی مقامات مسئول پوشش ندهید تا ان شاءالله شاهد انتخاباتی پرشور و سالم باشیم .

دادستان کازرون هم در این نشست گفت: آزادی قلم و آزادی بیان یک ارزش است؛ به طوری که ما باید قبل از هر عملی آمادگی کامل را داشته باشیم. نقد و نظارت، آزادی قلم و آزادی بیان هم حق مردم و هم حق مطبوعات است به طوری که با این دو مقوله مهم حقایق هم به درستی بیان می شود .

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود، انحراف کشیدن افکار عمومی مردم را توسط اصحاب قلم و رسانه جرم تلقی و خاطر نشان کرد: هر فردی که چه در فضای مجازی و چه در مطبوعات فعالیت دارد باید مسئولیت کار خودش را به خوبی بداند به طوری که ما همه روزه با همکاری پلیس فتا و دستگاه های اطلاعاتی شاهد فعالیت نادرست برخی افراد هستیم و حتی الامکان در صورت تکرار تخلفات افراد برخورد های قانونی صورت می گیرد؛ البته ما به دلیل حفظ ارزش در خصوص مطبوعات و رسانه برخی مواقع کوتاه می آئیم .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون افزود: هر مسئله ای که مربوط به دستگاه های امنیتی  و نظامی از جمله سپاه، نیروی انتظامی، دادگستری و اداره اطلاعات است، نباید خبرنگار بی گدار به آب بزند و دشمن هدف اصلیش انحراف افراد جامعه است ولی به عکس آن هدایت افراد جامعه هدف اصلی اصحاب رسانه می باشد .

لطفی در پایان سخنان خود در خصوص انتخابات تاکید کرد: حضور حداکثری مردم با تلاش شما صورت خواهد گرفت به طوری که ذلت دشمن و عزت مردم در این انتخابات هاست .

همچنین دادستان کازرون خطاب به ستادهای انتخاباتی مستقر در کازرون در ایام انتخابات متذکر شد: هیچ ستادی حق بستن معابر و خیابان را ندارد و برابر ضوابط و مقررات در صورت مشاهده با افراد متخلف برخورد جدی صورت خواهد گرفت، به طوری که اگر ستادی با سیستم های صوتی خود آلودگی صوتی جهت شهروندان کازرون ایجاد کنند این سیستم ها توقیف خواهد شد .

در پایان جلسه اصحاب رسانه و سایت ها و فعالین فضای مجازی به پرسش و پاسخ در خصوص نحوه تبلیغات در انتخابات با مسئولین حاضر در جلسه پرداختند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا