اجتماعیبخش مرکزی کوه‌چنارکوه‌چنار

امید تازه برای بازسازی پل تخریب شده جاده عشایری

به گزارش چنارنیوز، بخش کشاورزی با همه زیرمجموعه‌هایش این روزها برای کشورمان اهمیت زیادی دارد. در شرایطی که ایران اسلامی انواع تحریم‌ها و اقسام نامروتی‌های خارجی را تجربه می‌کند، بخش کشاورزی می‌تواند در تأمین امنیت غذایی کشور و رفع بخش مهمی از نیازها مؤثر باشد.

همین ضرورت کافی است تا مسؤولان امر به‌ویژه دولت، نگاه خود را به بخش کشاورزی بیش از همیشه به سمت «حمایت» بچرخانند و باغداران، کشاورزان، دامداران و فعالان این عرصه را دریابند.

تلاش‌های خوبی برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و دامداری در «کوه‌چنار» انجام شده و سهم بزرگی از تولیدات مرکبات و انجیر و انار مختص به این شهرستان است که باید به آن توجه شود.

طرح بهبود و اصلاح جاده های بین مزارع و باغات در شهرستان کوه‌چنار یکی از دغدغه‌های کشاورزان در کنار سایر مشکلات نظیر آب و نهاده‌های کشاورزی است .

طرح بهبود و اصلاح جاده های بین مزارع و باغات به منظور تردد ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تسریع در حمل و نقل محصولات کشاورزی و رفت و آمد کشاورزان و کاهش هزینه های تولید و در کل حمایت از کشاورزان و تقویت تولید کنندگان عرصه کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و ایجاد و مرمت جاده های بین باغات و مزارع در توسعه کشاورزی نقش بسزایی دارد.

البته که تامین اعتبار به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی از مسائل مهمی است که برای رفع دغدغه‌های کشاورزان باید به آن توجه شود و امیدواریم با تأمین و تخصیص اعتبارات لازم، اجرای این گونه عملیات زیر بنایی در سطح وسیع‌تری از اراضی کشاورزی این شهرستان صورت گیرد.

یکی از مهمترین جاده عشایری جاده پشت روستاهای تل‌کوشک، حسین‌آباد حکیم‌باشی، جعفرآباد و جهاد آباد به سمت روستا و دره سرکشته است که هم جاده مهم مورد استفاده عشایر است و از طرفی این منطقه به علت وجود باغات مرکبات و کشاورزی که قطب مرکبات شهرستان کوه‌چنار است و هم از نظر زیبایی و گردشگری و وجود آبشار زیبای فصلی  و هم از لحاظ استراتژیکی که به سمت ایستگاه تلویزیون و ماهور است از اهمیت بالایی برخوردار بوده که شوربختانه بیش از یک دهه است که پل ارتباطی در این مسیر بر اثرسیلاب تخریب شده و این جاده مهم را با مشکل مواجه کرده است.

در بازدید بخشدار مرکزی کوه‌چنار و رئیس امور عشایر شهرستان امیدها برای بازسازی این پل مهم تازه شده و امید است که در دستور کار بهسازی و مرمت قرار گیرد و ان‌شالله بزودی شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

در دیگر نقاط شهرستان نیز بهسازی جاده عشایری و  بین باغات و مزارع در حال پیگری است که امیدواریم هر چه زودتر باعث رفع دغدغه کشاورزان و عشایر این دیار باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا