آموزشاجتماعیاخبار ویژهبخش هاکازرون

اکثر پرسنل آموزش و پرورش قائمیه غیر بومی هستند

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: منطقه قایمیه  در استان فارس از مناطقی است که باتوجه به غیربو می بودن پرسنل خود در نیروی انسانی  که اکثراً  از مناطق اطرافند که قایمیه را انتخاب کرده اند تا به محل سکونت خود نزدیک باشند  و همیشه در ایاب و ذهاب هستند  و امیدواریم  این مشکل به مرور زمان حل شود

 

معاون اداره کل آموزش و پرورش به همراه حسینی رئیس اداره بودجه و حیدری معاون اداره بودجه اداره کل در جمع کارکنان اداری آموزش و پرورش حضور یافت.

 

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش قائمیه معاون اداره کل آموزش و پرورش  به همراه حسینی  رئیس اداره بودجه  و حیدری معاون اداره بودجه  اداره کل در جمع کارکنان اداری آموزش و پرورش حضور یافت . در این نشست رئیس آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم حضور معاون مدیر کل آموزش و پرورش و هیات همراه  بیوگرافی از آموزش و پرورش منطقه قائمیه از  جمله تاسیس آموزش و پرورش ، تعداد دانش آموز و فرهنگی و پرسنل فرهنگی ،  تعداد مدارس و فضاهای آموزشی و ساخت و ساز و تعمیر و تجهیز گزارشی مختصر به محضر معاون مدیر کل ارائه نمود.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش گفت:  .تنوع جمعیتی باعث شده تا آسیب های زیادی در منطقه وجود داشته باشد و ترانزیت مواد مخدر وطلاق در این منطقه نسبت به مناطق دیگر تفاوت دارد  ومدارس از نظر مالی  وضعیت خوبی نیست .

 

سید قاسم تقوی در این نشست بر عملکرد و فعالیت های آموزش و پرورش نیز اشاره نمودند.و خلاصه ای از وضعیت  فعالیتهای آموزش و پرورش منطقه را خدمت معاون مدیر کل ارائه نمودند.

 

سید قاسم در خصوص  نقل و انتقال  پرسنل آموزشی  منطقه گفت با توجه به اینکه بالغ بر ۷۰درصد پرسنل این اداره  غیر بومی می باشد  که این افراد  به کیفیت آموزشی و اهداف آموزش و پرورش لطمه وارد می کند  یکی از مشکلات اساسی منطقه با توجه به غیر بومی بودن همکاران عدم وجود باشگاه فرهنگی یا معلم سرا برای  همکاران غیر بومی فرهنگی  است  که اگر در صورت امکان بتوانید در این خصوص مشکل همکاران مرتفع شود به کیفیت آموزشی کمک  نموده که در این زمینه مساعد ت لازم از معاون مدیر کل دریافت نمودند.

 

معاون مدیر کل آموزش و پرورش در این نشست ضمن خداقوت به فرهنگیان گفت:  امیدواریم خداوند توفیقی حاصل  کند تا بتوانیم قدمی در راستای خدمت ورفع مشکلات آموزش  و پرورش برداریم .هرچند کارکردن در آموزش و پرورش  با توجه به مشکلات موجودسخت است .

 

مهندس حق شناس در این نشست گفت: منطقه قایمیه  در استان فارس از مناطقی است که باتوجه به غیربو می بودن پرسنل خود در نیروی انسانی  که اکثراً  از مناطق اطرافند که قایمیه را انتخاب کرده اند تا به محل سکونت خود نزدیک باشند  و همیشه در ایاب و ذهاب هستند  و امیدواریم  این مشکل به مرور زمان حل شود .

ایشان بیان داشتند که دولت قدمهای خوبی در  مسیر رفع مشکلات آموزش و پرورش برداشته گرچه  مشکلات آموزش و پرورش مشکلات ریشه  ای و ساختاری  است . دولت هم به تنهایی و بدون کمک مردم و اولیا نمی تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند. اولیا در زمینه مالی باید به مدارس کمک کنند.

 

وی به مشکلات ساختاری آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ساختار آموزش و پرورش یک ساختار بزرگی است که تحول در آن سخت است تغییر باید توسط انسان و آموزش صورت گیرد اگربخواهیم مشکلات آموزش و پرورش حل شود باید به  آموزش  اهمیت بدهیم امروز در کشورهایی توسعه یافته به دانش آموزان ابتدایی زندگی کردن رایاد میدهند اما در ایران صرفا به اطلاعات کتاب های درسی  بسنده می کنند.

 

درآین جلسه معاون توسعه و پشتیبانی مدیر کل آموزش و پرورش فارس قول داد تا در اولین فرصت ودرجلسه اداره  کل به مشکلات و مسایل منطقه قایمیه  رسیدگی و نسبت به رفع آن اقدام شود .

 

ایشان اشاره ای هم به انتخابات داشتند و بیان داشتند که.انتخابات سرنوشت کشور را تعیین  میکند وظیفه همه ماست که در انتخابات شرکت کنیم  هر چند فرهنگیان بازوان اصلی انتخابات هستند علاوه بر این که خود شرکت کنیم مردم رابه حضور  در انتخابات تشویق کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا