امام جمعه

نمایندگان طرح شفافیت آرا را امضا و تصویب کنند

به نقل از روابط عمومی ستاد نمازجمعه شهرستان کوه‌چنار، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های امروز، یکی از بهترین راه های تبیین گفتمان مقاومت و کارآمدی آن، بازروایی و تحلیل نمونه های مشابه آن در جهان، خصوصا غرب آسیا دانستند و بیان نمودند: فلسطین آینه تمام نمای درس و عبرت و پاسخی عینی و روشن در مقابله با جریان استکبار و صهیونیسم در طول هشت دهه گذشته بوده است.

امام جمعه کوه‌چنار با طرح این سوال که آیا مقاومت یا سازش؟ افزودند: امروز در جبهه غرب به نوعی برنامه ریزی می‌شود که جبهه سازش را در دید مردم نمایان کنند، در طول دهه های گذشته نمونه های زیادی وجود دارد که ناکارآمدی سازش را به خوبی نشان داده است.

ایشان خاطر نشان کردند: بعضی از رهبران غرب، ساده انگارانه تصور می‌کنند، تن دادن به سازش می‌توانند از دشمنان خودشان امتیاز بگیرند، نمونه آن در وقایای هفته گذشته بین روسیه و اوکراین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم تصریح نمودند: اوکراینی که دست دراز کرد تا اینکه ناتو را در کنار خودش مستقر کند، کارهایی هم انجام شد، خوب آمدن ناتو در منطقه یعنی راه اندازی مجموعه خودفروخته و جاسوسی برای غرب، هر کجا که ناتو وارد شده نتیجه آن همین شده است، اوکراین در وقایع خودش رسما موشک‌ها و تسلیحات هسته ای خودش را تحویل غرب داده است، در حمله ای که روز گذشته به دستور رئیس جمهور روسیه اتفاق افتاد، پایگاه‌های موشکی و نظامی آن زده شده است.

ایشان تاکید کردند: اوکراین خیلی چشم انتظار بود که آمریکا، اسرائیل و اروپا به مدد و کمکش بیاید، اینها دست اخوت و همبستگی باهمدیگر داده بودند، اما هیچ اتفاق و کمکی صورت نگرفت و رسما رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد ما از غرب ناامید شدیم.

ایشان در ادامه بیان داشتند: قابل توجه کسانی که قلم میزنند و می‌نویسند و میگویند اگر بخواهند جمهوری اسلامی ایران پیشرفت کند تنها راهش اینست که در مذاکرات وین قد خم کند و آن دانش و قدرت هسته ای را به دست غرب بدهند و موشک‌های خودش را تقلیل بدهد تا بشود مذاکره کنند، این حاصل و نتیجه مذاکره است.

خطیب جمعه کوه‌چنار با طرح این سوال که کدام عاقل به خودش اجازه می‌دهد در اوج عزت خودش، تن به ذلت بدهد؟ تاکید کرد: اینجاست که بعد از هشت سال به انواع مختلف برای رهبری هجمه ایجاد کردند که بگذارید مذاکره پیش برود، ما موشک را می‌خواهیم چیکارش کنیم، ما علم هسته ای به چه دردمان میخورد، یک مقایسه اجمالی کنیم آیا اتفاقات چند روز گذشته کافی نیست؟ ما هنوز می‌بینیم که در روزنامه ها نوشته می‌شود، چه هجمه هایی بر تیم هسته ای بر علیه کسانی که انصافا در این مذاکرات عزت نظام را حفظ کردند ایجاد می‌کنند.

ایشان با اشاره به سفر رئیس جمهور به قطر و دست آوردهای آن ، ارکان ثلاثه اوپک گازی را،کشورهای روسیه، ایران و قطر بیان نمودند و ابراز امیدواری کردند دستاوردهای خوبی در این زمینه در آینده حاصل شود.

حاج سیدمحمدعلی شهیم در ادامه آزمون بزرگ مجلس یازدهم را تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده و همچنین طرح شفافیت آرا بیان نمودند و تاکید کردند: اینکه برخی تردید کنند در شفافیت آرا، این خودش جای بحث است، هر کسی مرد میدان است یا علی، اگر هم نیست کنار بکشد، به میدان آمده اید برای چه؟ اینکه بگوئید ما آرای مان مخفی باشد شفافیتی نداشته باشد، این به نظر میرسد معنایی ندارد، کسی می‌خواهد واقعا کار کند باید به این امر بپردازد و این عزت را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: بازدید فرماندار و برخی از مسئولان از نظام مهندسی ساختمان به مناسبت روز مهندس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا