صنعت معدن و تجارتکازرون

نشست و هم اندیشی رؤسای اداره صمت و دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده فنی و مهندسی واحد کازرون

نشست و هم اندیشی مهندس سید ابراهیم موسوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کوهچنار ،دکتر قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون و دکتر فاتحی رئیس دانشکده فنی و مهندسی در راستای بررسی ایده و راهکارها با هدف تعمیق و گسترش همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و مشارکتی در واحد تولیدی شهرستان کوهچنار برگزار شد .

مهندس موسوی بابیان این خبر اظهار داشت: موضوع ارتباط بین دانشگاه و صنعت، معدن یک ضرورت است و ظرفیت های موجود دو طرف داری پتانسیل بالایی هستند و اگر این ارتباط به درستی برقرار شود می تواند مشکلات را حل نمود. بنابراین نیازمند این هستیم که موانع ارتباط بین دانشگاه و صنعت رفع گردد.

وی در ادامه ابراز داشت: دانشگاه و صنعت نقش حیاتی درتولید و اشتغال دارد که مستلزم این است از صنایع پیشرفته دانش محور استفاده نمائیم.مشکل امروز کمبود نیروهای فنی است.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر علمی و پژوهشی بین صنعت و دانشگاه تصریح کردند: دانشگاه به عنوان نهاد اصلی متولی تامین نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص مورد نیاز جامعه است که بار اصلی تامین نیازهای علمی، آموزش و پژوهشی را به دوش می کشد. یکی از مهم ترین بخش های متاثر از وضعیت دانشگاه، صنعت است، به گونه ای که وجود یک ارتباط موثر بین این دو می تواند موجب پیشرفت و توسعه کشور را فراهم آورد.

وی در ادامه افزودند:از جمله رسالت اصلی دانشگاه برنامه ریزی برای تامین نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر متناسب با نیازهای صنعت، انجام طرح های پژوهشی در راستای شناسایی چالش های موجود و کمک به ارائه راه حل های مناسب، ارائه طرح های نوآورانه ، همکاری جهت طراحی و ساخت تکنولوژی های مورد نیاز و … می باشد. از طرفی صنعت بایستی در راستای تامین نیازهای خود همواره ارتباط خود را با مراکز علمی حفظ کند و زمینه همکاری بیشتر را فراهم آورد.

در پایان مقرر گردید تورهای بازدید از واحدهای صنعتی و معدنی توسط دانشگاه با همکاری اداره صمت برگزار گردد و همکاری های متقابل توسط دو ارگان انجام گیرد.


.

بیشتر بخوانید:اجرای حکم قلع و قمع درختان غیر مجاز در اراضی ملی شهرستان کوه‌چنار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا