کوه‌چنار

راهداران کوه‌چناری عید را در جاده‌ها جشن می‌گیرند

مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کوه‌چنار گفت: نیروهای راهداری شهرستان به منظورتامین ایمنی سفرهای نوروزی، عید نوروز را در جاده‌ها جشن می‌گیرند.


حسین پور قیومی در گفت‌وگو با پایگاه خبری و اطلاع رسانی چنارنیوز با اشاره به آغاز طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفندماه گفت: راهدارخانه‌ها در کنار دستگاه ماشین آلات راهداری شهرستان در راستای تامین ایمنی مسافرت‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: درطرح نوروزی راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان دو راهدارخانه و دو اکیپ گشت راهداری مشارکت دارند و در طول سفرهای نوروزی آماده ارائه خدمات به کاربران جاده ای هستند.

پورقیومی با اشاره به این که سرعت غیرمجاز و خستگی از عواملی هستند که سفر را به مخاطره می‌اندازند، افزود: با توجه به اینکه امسال تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان همراه می‌شود میزان بروز خستگی در رانندگان در ساعات قبل و پس از افطار و در طول روز بیشتر می‌شود به همین دلیل رانندگان و هموطنان در سفرهای نوروزی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و همچنین نمازخانه‌های بین راهی برای استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کوه‌چنار ادامه داد: با توجه به اهمیت بالای نقش رانندگان در سفرهای نوروزی، همه کاربران جاده‌ای باید دقت کنند که مسیر هم جزئی از سفر است و با توجه به این که سامانه‌های ثبت تخلفات در ایام عید، سرعت لحظه ای و متوسط را ثبت کرده، لذا رانندگان باید با آمادگی، حفظ آرامش و رعایت قوانین و مقررات به ویژه کنترل سرعت وسیله نقلیه خود در حد سرعت مجاز و مطمئنه به سلامت به مقصد خود برسند.

وی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از حجم سفرهای نوروزی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان با هماهنگی پلیس راه و ارگان‌های دیگر با انجام اقدامات پیشگیرانه و آماده‌سازی و ایمن سازی راه ها، بستری امن را برای مردم مهیا می‌کنند.

پورقیومی گفت: تلفن ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز آماده پاسخگویی در مورد آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در سطح جاده های کشور اطلاع از محدودیت های تردد وسایل نقلیه درمحورها و دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهری است.

بیشتر بخوانید: تصاویر و جزئیات آتش سوزی مجتمع تجاری آریا در قائمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا