کوه‌چنارمقالات

کوه‌چنار نیازمند اندکی توجه برای تحقق شعار سال

به گزارش چنارنیوز، متأسفانه برخلاف گذشته و به مرور زمان، بدلیل غفلت‌های صورت گرفته، به جهت عدم شناخت ظرفیت استراتژیک کوه‌چنار و نبود برنامه‌ریزی در سرمایه‌گذاری‌های مناسب، بی‌توجهی مسئولان و غیره باعث شده تا به تدریج از جایگاه خطه پرافتخار کوه‌چنار کاسته شود.

در حال حاضر در ابعاد گوناگون عقب‌ماندگی‌های اساسی وجود دارد که جبران آن نیازمند همت بلند مسئولان ملی، استانی و منطقه‌ای و حتی مردم است.

در بُعد ارتباطی، به راه‌های زمینی ارتباطی کوه‌چنار با جنوب کشور باید توجه بیشتری شود و بلعکس تردد و ترافیک زیادی در محورهای مواصلاتی، شاهد هستیم که در محور قائمیه به راهدار تک بانده، باریک، خطرناک و حادثه‌آفرین است. با وجود آنکه مسیرهای منتهی به بنادر به دلیل اهمیت تجاری و گردشگری در زمره شلوغ‌ترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود، اما به دلائل نامعلوم و صدالبته قابل تأمل، کمترین توجه به آنها حداقل در خطه کوه‌چنار شده است.

از طرفی، جایگاه شاخص کوه‌چنار در استان فارس به دلیل موقعیت استراتژیک ، نیاز است تا مدیران ارشد استان فارس از این موقعیت در راستای توسعه اقتصادی بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: عقب‌ماندگی را باید با همکاری و دلسوزی جبران کنیم

کوه‌چنار، به جهت نزدیکی به بنادر می‌تواند در زمینه لجیستکی و پشتیبانی مورد توجه مسئولان ارشد کشوری باشد و با معرفی این شهرستان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی، گام بلندی در محرومیت‌زدایی و از آن مهمتر اشتغال‌زایی بردارند.

به لحاظ نظامی و پدافندی نیز موقعیت کوه‌چنار خاص و حساس است و به نظر می‌رسد که نیروهای نظامی اعم از سپاه و ارتش می‌توانند با استقرار یگان‌های خود اعم از دریایی، هوایی، زمینی و غیره، با توجه به اینکه کوه‌چنار بعنوان کوتاه‌ترین و بعبارتی نقطه تلاقی بنادر جنوب ایران به مرکز کشور محسوب می‌شود، از این خطه بهترین بهره‌ها را ببرند.

سال ۱۴۰۲ توسط رهبر معظم انقلاب با شعار «رشد تولید و کاهش تورم» مزین شده است. شاید بتوان با اتکاء به جایگاه منحصربفرد کوه‌چنار و عنایت مدیران دولتی در سطوح مختلف، برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خصولتی بتوان با بهره‌وری مؤثر از پتانسیل‌های خفته‌ خطه کوه‌چنار که شاید بسیاری از مناطق باید هزاران میلیارد سرمایه‌گذاری کنند تا ذره‌ای به آن دست یابند، گامی در راستای تحقق شعار سال برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا