حوادث و انتظامی

کشتن و درآوردن کلیه‌های کودک در کوه‌چنار شایعه است

به گزارش چنارنیوز، از روز گذشته عده‌ای در فضای مجازی به شایعه پراکنی کشف جسد کودک بدون کلیه وکبد و… در قائمیه کوه‌چنار پرداختند که با پیگیری‌های خبرنگار چنارنیوز از مراجع انتظامی و منابع موثق متوجه شدیم انتشار این خبر دروغ در فضای مجازی و سوء استفاده گسترده از این شایعه، جلوه ای دیگر از نداشتن «سواد رسانه ای» را نمایان کرد. چرا که دروغ بودن ماجرای کشف جسد کودک، آن قدر واضح است که حتی ارزش تکذیب کردن موضوع را هم نداشت.

شایعه دراوردن کلیه کودک در کوهچنار

جالب ماجرا اینجاست برخی افراد حتی با دادن آدرس خانه کودک سعی در قانع کردن دیگران را داشته اند. مگر می‌شود در شهری که تقریبا همه یکدیگر را میشناسند و کسی به قتل برسند و جسد آن مثله شود اما هیچ کسی اعلام شکایت نکند؟! یا پوستر ترحیمی چاپ و مراسمی گرفته نشود؟

از تمام شهروندان خواهشمندیم اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند و به‌دنبال شایعات و حواشی ساخته شده پیرامون این ماجرا که در فضای مجازی پخش می‌شود و بعضا ایجاد هراس و دلهره می‌کنند، نباشند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار هم تکذیب کرد

فرمانده انتظامی کوه چنار گفت: ربودن پسر بچه در این شهرستان و درآوردن کلیه های وی صحت ندارد و کذب محض است.

سرهنگ دوم لطف الله محمدی بیان کرد: در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر ربودن پسر بچه ای در شهرستان کوه چنار و درآوردن کلیه های وی، پلیس بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در بررسی های اولیه و تخصصی مشخص شد که هیچ آدم ربایی در این شهرستان صورت نگرفته و اخبار مذکور در فضای مجازی کذب است.

فرمانده انتظامی کوه چنار با بیان اینکه شناسایی عامل انتشار که باعث تشویش اذهان عمومی در این شهرستان شده در دستور کار پلیس قرار دارد و با وی برابر قانون برخورد جدی می شود، گفت: شهروندان اصلا به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و می توانند هرگونه اخبار صحیح را از طریق کانال پیام رسان سروش پلیس فارس به آدرس policefars@ دنبال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا